Geri

NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRÜNÜ ZİYARET ETTİK

13 Aralık 2018, Perşembe | 17:20
Genel Başkanımız Osman Eksert, Genel Başkan Yardımcımız Kadir Polat ve Ankara 7 Nolu Şube Başkanımız Akın Yeşilyurt ile 13.12.2018 tarihinde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Hüseyin Engin Sarıibrahim’i makamında ziyaret etti.

Nüfus çalışanların sorunlarının görüşüldüğü ziyarette Genel Başkanımız Osman Eksert, “Nisan ayından beri mevcut iş yüküne ( Doğum, ölüm, evlenme, kimlik kartı, nüfus tescili, kayıt düzeltme, vatandaşlık vb.) emniyetten devir alınan pasaport ve sürücü belgesi işlemleri eklenmesine rağmen personelin özverili çalışmaları sebebiyle iş ve işlemlerin aksaklığa mahal vermeden yürütülmesi takdire şayandır. Ancak; gelen bu yük ile personel üzerinde gerek fiziksel gerekse psikolojik sorunlar oluşmuştur. Meydana gelen olumsuzlukların telafi edilebilmesi için;
  • Özellikle metropol ilçelerde artan iş yükünün hafifletilebilmesi için personel ihtiyacı giderilmeli,
  • Çalışan personelimizin sürekli fiziki müdahaleye ve darp olaylarına maruz kalmasından dolayı gerekli güvenlik önlemleri alınmalı, il ve ilçe mülki idare amirlerimizce İlçe Nüfus Müdürlüklerine polis görevlendirilmesi yapılmalı,
  • İlçe Nüfus Müdürlüklerimizde üçü bir arada  (Kimlik kartı, Ehliyet ve Pasaport) projesi kapsamında bir kayıt masasından tüm işlemler yapılabilmektedir. Bu bağlamda özellikle büyük şehirlerdeki randevu sayılarında olağanüstü bir artış olmuş ve bu durum bir karmaşıklığa neden olmuştur. Randevu sisteminin; Aktif olarak çalışan kayıt masalarının sayısı, personel sayısı, personelin sosyal ihtiyaçları, mesai başlama ve bitiş saatleri ve randevusuz yapılan işlemler de göz önünde bulundurularak yeniden gözden geçirilmeli,
  • Aralık ayı için Genel Müdürlüğümüz Vatandaşlık Hizmetleri Daire Başkanlığı, Ankara ve İstanbul İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerinde yapılan fazla çalışmalarda yaşanan karışıklık giderilmeli,
  • Malumunuz üzere yetkili sendikanın imzaladığı toplu sözleşme hükümleri ile bir önceki sene 5 katı olarak ödenen fazla çalışma ücreti 3 katı olarak belirlenmiş bu da özveri ile çalışan personelin maddi kaybına neden olmuştur. Her ay ortalama fazla çalışma ücretinden 200 TL gibi bir miktarı kayıp eden personeliniz yine de iş ve işlemleri layığı ile yerine getirmiştir. Bakanlığımıza bağlı iki Genel Müdürlüğe (Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü) iki farklı mesai ücreti ödenmektedir. Göç İdaresi  5 katı fazla çalışma ücreti alırken Nüfus çalışanlarının 3 katı fazla çalışma ücreti alması aynı kurum çalışanlarında huzursuzluğa yol açmaktadır. Bu nedenle nüfus çalışanları eşitsizliğin giderilmesi veya tasarruf tedbirleri kapsamında mesainin tamamen kaldırılması talepleri çalışanlarca sendikamıza iletilmiş olup, bu konu çözüme kavuşturulmalıdır” dedi. 
 
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Hüseyin Engin Sarıibrahim ise, “Personellerimizin sorunlarının çözümü için elimizden geleni yapacağız. Sendikanızla çözüm noktasında işbirliği yapmaktan mutluluk duyarız” dedi.




Foto Galeri

Toplam fotoğraf sayısı: 1