Atatürk
Ana Sayfa Blog Sayfa 225

HAKSIZ ATAMAYA YARGIDAN DUR

0

20 Kasım 2012, Salı | 14:53

 
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı İnşaat ve Emlak Daire Başkanlığında görev yapan üyemizin, İzmir Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünde görevlendirilmesi işlemine karşı açmış olduğumuz dava lehine sonuçlanmıştır.

Ankara 7. İdare Mahkemesi, 05.10.2012 tarih, 2012/882 E. ve 2012/2553 K. sayılı kararı ile hukuka ve mevzuata aykırı olan görevlendirme işleminin iptaline karar vermiştir.

Karar için tıklayınız.

ADALETSİZ PROMOSYON DAĞITIMININ PEŞİNİ BIRAKMAYACAĞIZ

0

13 Kasım 2012, Salı | 15:35

 
29.06.2012 tarihinde, Adalet Bakanlığı ile Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. arasında, 15.09.2012 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere beş (5) yılı kapsayan maaş ödeme protokolü imzalanmıştır.
 
Adalet Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı kuruluşlarının tamamını kapsayan söz konusu protokolde göre; personele, temmuz ayı maaşının %10’u + 125,00 TL promosyon tutarı ödenmesi kararlaştırılmıştır.
 
Bankacılık uygulamasında promosyon, kurum çalışanlarının maaş, ücret vb. mali haklarının banka aracılığı ile ödeneceği sürede bankalar tarafından gelir beklentisine karşılık olarak verilmektedir. Şöyle ki; kurumlarca, çalışanların maaşları toplu olarak, maaşların ödenmesi gereken tarihten belli bir süre önce bankaya vadesiz olarak yatırmakta ve bankalarda bu paradan kar elde etmektedir. Ayrıca bankalar protokol süresince kurum çalışanlarına kredi kartı, konut, taşıt, tüketici vb. krediler sağlamak suretiyle müşteri edinmekte, bankacılık uygulamalarıyla kazanmaktadır.
 
Adalet Bakanlığı, Vakıflar Bankası ile yapılan protokolde, çalışanların promosyondan yararlandırılmasında, eşitlik ve hakkaniyet ilkelerine uygun şekilde hareket etmemiştir. Hâkimler ve savcılar ile diğer adli personel, aynı sözleşme hükümlerine tabi olmasına rağmen, hâkimlere, savcılara ve üst düzey personele maaşlarına oranla daha fazla promosyon ödenmesi yasal dayanaktan yoksundur. Bu sözleşme, çalışanların moral ve motivasyonu ile çalışma barışının bozulmasına neden olmaktadır.
 
Bankalarda belli süre kalan ve bu süre içerisinde bankaların bir kısım gelirleri elde ettiği paralar sonuç itibariyle kamu görevlilerine ait olan paralardır ve bu paraların belli bir süre uhdesinde kalması karşılığında bankalarca ödenmesi öngörülen promosyonların da ilgili kamu görevlilere hakkaniyet ve eşitlik ilkesi gereğince paylaştırılması gerekmektedir.
 
Bakanlıkta yetkili olan sözde sendika ise, promosyonların çalışanlara eşit dağıtılmasını sağlayamamıştır. Bilinmelidir ki; Türk Büro-Sen olarak, dün olduğu gibi bundan sonra da Adalet çalışanlarının haklarını her platformda savunmaya devam edeceğiz.  Bu bağlamda da sendikamızca hukuka ve mevzuata açıkça aykırı olan protokolün iptali için Ankara 4. İdare Mahkemesinin 2012/1632 E. sayılı dosyası üzerinde dava açılmış olup, idari ve hukuki süreç yakından takip edilmektedir.
 

MEMURA, İDARİ/YAZILI İKAZ VERİLMESİ HUKUKA AYKIRIDIR

0

06 Kasım 2012, Salı | 09:50

 Maliye Bakanlığı’nda görev yapan bir üyemiz hakkında, yazılı olarak ikaz edilmesine karar verilmiştir.

Bu işlem,  üyemizin özlük dosyasında yer alacağından, idarenin takdir yetkisini kullanacağı nakil, görevde yükselme gibi çeşitli işlemlerde dikkate alınma olasılığı mevcut olduğundan, söz konusu işlemin iptali için Ankara 9. İdare Mahkemesinde açılmıştır.

Ankara 9. İdare Mahkemesi 05.10.2012 tarihli, 2011/2587 E. ve 2012/1416 K. sayılı kararı ile üyemizin yazılı olarak ikaz edilmesine ilişkin işlemi, mevzuata ve hukukun genel ilkelerine aykırı bularak iptal etmiştir.

Mahkeme iptal kararında; 657 sayılı Kanunun 125. maddesinde personele verilecek cezaların belirtildiği, cezai mahiyette olmamak üzere yazı ile ikaz edilmeye dair bir düzenlemeye yer verilmediği gerekçesiyle, bu işlemin hukuka ve mevzuata aykırı olduğu belirtilmiştir.

Haberin eklerini görmek için tıklayınız

4/B’LİLERE SİGORTA PRİMİ KESİNTİSİ YAPILAMAZ

0

11 Ekim 2012, Perşembe | 09:59

Bilindiği üzere, 02.11.2011 tarih ve 28103 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 666 sayılı KHK’nın 1. maddesi ile 375 sayılı KHK’ya Ek 9. maddesi eklenmiştir.

375 sayılı KHK’ya eklenen Ek 9. maddede; “…çeşitli statülerde istihdam edilen sözleşmeli personele, çalıştıkları birim ve bulundukları pozisyon unvanı itibarıyla aynı veya benzer unvanlı memur kadrosunda çalışan, hizmet yılı ve öğrenim durumu aynı olan emsali personel için belirlenmiş olan ek ödeme oranını aşmamak üzere, statüleri ile mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak bu madde hükümleri çerçevesinde ek ödeme yapılıp yapılmayacağını, yapılacak ek ödeme oranını sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin belirlemeye, Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. BU ÖDEME TUTARI DAMGA VERGİSİ HARİÇ HERHANGİ BİR VERGİ VE SİGORTA PRİM KESİNTİSİNE TABİ TUTULMAZ…” hükmü yer almaktadır.

Ayrıca 10.01.2012 tarihli ve 28169 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/2665 sayılı Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Bakanlar Kurulu Kararının 1/6. maddesi de; “Ek ödemeye hak kazanılmasında ve bu ödemenin yapılmasında sözleşme ücretlerine ilişkin hükümler uygulanır ve BU EK ÖDEME DAMGA VERGİSİ HARİÇ HERHANGİ BİR VERGİ VE SİGORTA PRİM KESİNTİSİNE TABİ TUTULMAZ. Bu karar uyarınca yapılacak ek ödeme, ilgili mevzuatı uyarınca ödenmekte olan zam, iş sonu tazminatı, tazminat, ödenek, döner sermaye payı, ikramiye, ücret ve her ne ad altında olursa olsun yapılan benzeri ödemelerin hesabında dikkate alınmaz.” şeklindedir.

Söz konusu düzenlemeler, 15.01.2012 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Kural olarak, kanunlar yürürlüğe girdikten sonra gelecekte gerçekleşecek olaylara uygulandığından, 15.01.2012 tarihinden itibaren, 4/B’li personelin ek ödemelerin, sigorta primine esas kazanca dahil edilmemesi ve söz konusu ödemelerden sigorta primi kesintisi yapılmaması gerekmektedir.

Buna göre; 15.01.2012 tarihinden itibaren ek ödemelerinden sigorta primi kesintisi yapılan 4/B’li personel, görev yaptıkları birimlere dilekçe ile başvuruda bulunarak, 15.01.2012 tarihinden itibaren ek ödemelerinden yapılan sigorta primi kesintilerinin iadesini talep edebilirler.
 
Örnek Dilekçe İçin Tıklayınız
 

KORUMA VE GÜVENLİK GÖREVLİLERİ İÇİN GİB’E YAZI YAZDIK

0

10 Ekim 2012, Çarşamba | 09:54

Türk Büro-Sen olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı’nda görev yapan koruma ve güvenlik görevlilerinin başlıca sorunları hakkında Gelir İdaresi Başkanlığı’na bir yazı yazarak, talep ve önerilerimizi ilettik.
 
Gelir İdaresi Başkanlığı’na göndermiş olduğumuz yazıda, söz konusu personelin yaptıkları görev ve sorumlulukları gereğince iş riski ve iş güçlüğü zammı oranlarının arttırılması başta olmak üzere, ilettiğimiz sorunlara ilişkin gerekli çalışmaların yapılması istenilmiştir.
 
Yazıyı Görmek İçin Tıklayınız

MALİYE BAKANLIĞI GÖREVDE YÜKSELME YÖNETMELİĞİNE DAVA AÇTIK

0

19 Eylül 2012, Çarşamba | 09:54

Sendikamızca, 12.07.2012 tarih ve 28351 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğinin 4. maddesi ile yapılan değişiklikle; Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinin 6. maddesinin 4. fıkrasının (a) bendinin (3) numaralı alt bendinde yer verilen; “yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra” ibaresi ile (ç) bendinin (2) numaralı alt bendinde yer verilen; “yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra” ibaresinin öncelikle yürütmesinin durdurulması, sonrasında iptali için Danıştay’da dava açılmıştır.
 
Maliye Bakanlığı’nda kurum dışından KPSS puanı ile Defterdarlık Uzman Yardımcısı olarak göreve başlayarak, devamında yeterlik sınavında başarılı olunması sonrasında DEFTERDARLIK UZMANI olan personel olduğu gibi; kurum içinden yapılan sınavlarla (yazılı ve sözlü sınavda başarılı olunmasını müteakip, 4 ay süreyle eğitime tabi tutularak, 4 ayrı sınavda başarılı olup, son olarak tez hazırlayarak, tezin kabulü ile) DEFTERDARLIK UZMANI kadrosuna atanan personel de söz konusudur.
 
Uyuşmazlık konusu düzenlemelerle; KPSS puanı ile göreve defterdarlık uzman yardımcısı olarak başlayan ve devamında yeterlik sınavında başarılı olunması sonrasında defterdarlık uzmanı olan personel ile kurum içinden yapılan sınavlarda başarılı olarak defterdarlık uzmanı olan personel arasında haksız ve hukuka aykırı olarak ayrım yapılmakta, yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra defterdarlık uzmanı olanlara defterdar yardımcısı, şube müdürü, milli emlak müdürü, emlak müdürü ve personel müdürü olma imkânı tanınırken; kurum içinden defterdarlık uzmanı olan personele ise; YALNIZCA saymanlık müdür yardımcısı, milli emlak müdür yardımcısı, emlak müdür yardımcısı ve personel müdür yardımcısı olabilmektedir.
 
Gelişmeler Sendikamızın internet sitesinden duyurulmaya devam edilecektir