© 2022 Türk Büro-Sen | Tüm Hakkı Saklıdır | Sitemizde bulunan içerikler kaynak belirtilmek suretiyle başka sitelerde yayınlanabilir.
Tayfa Digital Creative
4/B’LİLERE SİGORTA PRİMİ KESİNTİSİ YAPILAMAZ
375 sayılı KHK’ya eklenen Ek 9. maddede; “…çeşitli statülerde istihdam edilen sözleşmeli personele, çalıştıkları birim ve bulundukları pozisyon unvanı itibarıyla aynı veya benzer unvanlı memur kadrosunda çalışan, hizmet yılı ve öğrenim durumu aynı olan emsali personel için belirlenmiş olan ek ödeme oranını aşmamak üzere, statüleri ile mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak bu madde hükümleri çerçevesinde ek ödeme yapılıp yapılmayacağını, yapılacak ek ödeme oranını sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin belirlemeye, Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. BU ÖDEME TUTARI DAMGA VERGİSİ HARİÇ HERHANGİ BİR VERGİ VE SİGORTA PRİM KESİNTİSİNE TABİ TUTULMAZ…” hükmü yer almaktadır.
Ayrıca 10.01.2012 tarihli ve 28169 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/2665 sayılı Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Bakanlar Kurulu Kararının 1/6. maddesi de; “Ek ödemeye hak kazanılmasında ve bu ödemenin yapılmasında sözleşme ücretlerine ilişkin hükümler uygulanır ve BU EK ÖDEME DAMGA VERGİSİ HARİÇ HERHANGİ BİR VERGİ VE SİGORTA PRİM KESİNTİSİNE TABİ TUTULMAZ. Bu karar uyarınca yapılacak ek ödeme, ilgili mevzuatı uyarınca ödenmekte olan zam, iş sonu tazminatı, tazminat, ödenek, döner sermaye payı, ikramiye, ücret ve her ne ad altında olursa olsun yapılan benzeri ödemelerin hesabında dikkate alınmaz.” şeklindedir.
Söz konusu düzenlemeler, 15.01.2012 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Kural olarak, kanunlar yürürlüğe girdikten sonra gelecekte gerçekleşecek olaylara uygulandığından, 15.01.2012 tarihinden itibaren, 4/B’li personelin ek ödemelerin, sigorta primine esas kazanca dahil edilmemesi ve söz konusu ödemelerden sigorta primi kesintisi yapılmaması gerekmektedir.
Buna göre; 15.01.2012 tarihinden itibaren ek ödemelerinden sigorta primi kesintisi yapılan 4/B’li personel, görev yaptıkları birimlere dilekçe ile başvuruda bulunarak, 15.01.2012 tarihinden itibaren ek ödemelerinden yapılan sigorta primi kesintilerinin iadesini talep edebilirler.
Örnek Dilekçe İçin Tıklayınız
KORUMA VE GÜVENLİK GÖREVLİLERİ İÇİN GİB’E YAZI YAZDIK
Gelir İdaresi Başkanlığı’na göndermiş olduğumuz yazıda, söz konusu personelin yaptıkları görev ve sorumlulukları gereğince iş riski ve iş güçlüğü zammı oranlarının arttırılması başta olmak üzere, ilettiğimiz sorunlara ilişkin gerekli çalışmaların yapılması istenilmiştir.
Yazıyı Görmek İçin Tıklayınız
MALİYE BAKANLIĞI GÖREVDE YÜKSELME YÖNETMELİĞİNE DAVA AÇTIK
Maliye Bakanlığı’nda kurum dışından KPSS puanı ile Defterdarlık Uzman Yardımcısı olarak göreve başlayarak, devamında yeterlik sınavında başarılı olunması sonrasında DEFTERDARLIK UZMANI olan personel olduğu gibi; kurum içinden yapılan sınavlarla (yazılı ve sözlü sınavda başarılı olunmasını müteakip, 4 ay süreyle eğitime tabi tutularak, 4 ayrı sınavda başarılı olup, son olarak tez hazırlayarak, tezin kabulü ile) DEFTERDARLIK UZMANI kadrosuna atanan personel de söz konusudur.
Uyuşmazlık konusu düzenlemelerle; KPSS puanı ile göreve defterdarlık uzman yardımcısı olarak başlayan ve devamında yeterlik sınavında başarılı olunması sonrasında defterdarlık uzmanı olan personel ile kurum içinden yapılan sınavlarda başarılı olarak defterdarlık uzmanı olan personel arasında haksız ve hukuka aykırı olarak ayrım yapılmakta, yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra defterdarlık uzmanı olanlara defterdar yardımcısı, şube müdürü, milli emlak müdürü, emlak müdürü ve personel müdürü olma imkânı tanınırken; kurum içinden defterdarlık uzmanı olan personele ise; YALNIZCA saymanlık müdür yardımcısı, milli emlak müdür yardımcısı, emlak müdür yardımcısı ve personel müdür yardımcısı olabilmektedir.
Gelişmeler Sendikamızın internet sitesinden duyurulmaya devam edilecektir
MAHKEMEDEN, KURUMLAR ARASI NAKİLE MUVAFAKAT
Bu işlemin iptali istemiyle açmış olduğumuz davada, İstanbul 9. İdare Mahkemesi; muvafakat verilmemesine yönelik dava konusu işlemin yürütmesinin durdurulmasına karar vermiştir.
İstanbul 9. İdare Mahkemesinin anılan kararında; kamu hizmetinin devamlılığı ve bütünlüğü ilkesi gereğince kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerinden en yüksek oranda yararlanılacak bir biçimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun düşeceğine ve sendikamız üyesinin maddi ve manevi varlığını geliştirme hakkına atıfta bulunulmuştur.
KİMLİK KARTI 4/CLİ İÇİŞLERİ PERSONELİNİN DE HAKKIDIR
İçişleri Bakanlığı da geçtiğimiz günlerde personeline, kurum çalışanı olduklarını gösterir personel kimlik kartları dağıtılmaya başlanmıştır. Fakat sendikamıza gelen bilgiler doğrultusunda, 4/C’li personele memur kimlik kartı verilmediğini öğrenmiş bulunmaktayız.
Sendikamız 4/C’li İçişleri çalışanlarının, moral ve motivasyonunun korunması ile mağduriyetlerine mahal verilmemesini teminen, Bakanlığınızda görev yapan 4/C’li personele de, personel kimlik kartlarının dağıtılması hususunda gereğinin yapılması için Bakanlığa 12.09.2012 tarihinde bir yazı göndermiştir.
GİB’DEKİ 4/C’Lİ PERSONEL FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ ALACAK
Bununla birlikte, Gelir İdaresi Başkanlığınca, konuya ilişkin gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar geçici personele fazla çalışmaları karşılığında fazla çalışma ücreti ödenmeyeceği belirtilmişti.
Türk Büro-Sen olarak, konuya ilişkin yürüttüğümüz çalışmalarımız sonuç vermiştir.
Gelir İdaresi Başkanlığınca, tüm Vergi Dairesi Başkanlıklarına gönderilen yazıda; geçici personel olarak çalışanların fazla çalışma yapmasına ihtiyaç duyulduğuna dair onay verilmesi halinde, 4/C’li personele fazla çalışmaları karşılığında fazla çalışma ücreti ödenmesi gerektiği bildirilmiştir.
Gelir İdaresi Başkanlığı’na Yazmış Olduğumuz Yazı
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Vergi Dairelerine Gönderdiği Yazı
MALİYE BAKANLIĞI’NDAKİ 4/C’Lİ PERSONEL İÇİN YAZI YAZDIK
Maliye Bakanlığı’nın 01.08.2012 tarih ve 2012/2 sayılı Genelgesinde, 4/C’li personelin fazla çalışmasına ihtiyaç duyulması halinde, zorunluluk nedenlerinin belirtilmesi kaydıyla Bakanlıktan (Personel Genel Müdürlüğü) izin alınmak suretiyle hakem heyeti kararı çerçevesinde fazla çalışma yaptırılabileceği belirtilmiştir.
Bununla birlikte, 4/C’li personele fazla çalışma yaptırılması yönünde İl Defterdarlıklarından gelen talepleri Maliye Bakanlığı cevaplandırmamaktadır.
Türk Büro-Sen olarak, Maliye Bakanlığı’na bir yazı yazarak, konuya ilişkin gerekli çalışmaların yapılması istenilmiştir.
İlgili yazıyı okumak için tıklayınız.
TAPDK’DA Kİ İŞ YERİ TEMSİLCİMİZE VERİLEN CEZAYI MAHKEME İPTAL ETTİ
Bu cezanın iptali istemiyle Ankara 17. İdare Mahkemesinin 2011/1333 E. sayılı dosyası üzerinde açmış olduğumuz davada, işyeri temsilcimize verilen disiplin cezası hukuka aykırı bulunarak İPTALİNE karar verilmiştir.
Ankara 17. İdare Mahkemesi iptal kararında, işyeri temsilcimizin sendikal görevini yerine getirdiği ve emir ve görevleri yerine getirmeme kastı olmadığı belirtilmiştir.
Sendikamızın, sendikal hakların geliştirilmesi ile üyelerimizin menfaatinin müdafaası hususundaki mücadelesi devam edecektir.
HAKSIZ ATAMALAR YARGIDAN DÖNÜYOR
Ankara 7. İdare Mahkemesi, Sendikamız üyesinin İzmir Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünde hizmetine ne şekilde ihtiyaç duyulduğu, yürütmekte olduğu kadro görevi itibariyle durumuna uygun hangi hizmeti yürütmek üzere görevlendirildiği hususu ile görevlendirme süresinin belirtilmediği gerekçesiyle, dava konusu işlemi hukuka ve mevzuata aykırı bulmuştur.




