© 2022 Türk Büro-Sen | Tüm Hakkı Saklıdır | Sitemizde bulunan içerikler kaynak belirtilmek suretiyle başka sitelerde yayınlanabilir.
Tayfa Digital Creative
MAHKEME KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİNE UYGUN GİYİNİLMEDİĞİ İÇİN KURS İLİŞİĞİNİN KESİLMEMESİ GEREKTİĞİNE KARAR VERDİ
Ankara 11. İdare Mahkemesi tarafından yapılan yargılama sonucunda 26.06.2015 tarih, 2015/55 E. ve 2015/961 K. sayılı kararında, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık Kıyafetine Dair Yönetmeliğe uygun hareket etmediği ve bu Yönetmeliğe atıf yapan kurs iç genelgesine aykırı davrandığı iddia edilen üyemize 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun disiplin hükümlerinin uygulanabileceği, yalnızca bu davranışından dolayı kursla ilişiğinin kesilemeyeceği anlaşıldığından, davacının kurstan ilişiğinin kesilmesine ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığını belirtmiş ve dava konusu işlemin iptaline karar vermiştir.
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız
SGK BİLGİLENDİRME VE KOORDİNASYON DAİRE BAŞKANI CAFER SEÇER’İ ZİYARET ETTİK
İDARE MAHKEMESİ 657 SAYILI DMK’DA ÖNGÖRÜLEN MAZERET İZİNLERİNİN İDARE TARAFINDAN YILLIK İZİNDEN DÜŞÜLEMEYECEĞİNE KARAR VERDİ
TÜRKİYE İŞ KURUMU’NUN REFAKAT İZNİ İÇİN YENİ GÖRÜŞÜ
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının 13.07.2015 tarih 10393112-915-23126 sayılı yazısında; “ Bakmakla yükümlü olduğu kişiler ile bakmakla yükümlü olmadığı eşi, çocukları, anne ve babasının hastalanması sebebiyle sağlık kurum ve kuruluşlarına müracaat ederek söz konusu kurum ve kuruluşlarca muayene edilmesi sırasında ya da muayene sonrası tetkik ve tahlillerde geçirdiği sürelerde bahsi geçen kişilere refakat eden memura izin verilmesi hususunda gerekli kolaylığın sağlanması gerektiği bu sürelerde geçen süreler için verilen iznin ilgili personelin yıllık ve mazeret izninden düşülmemesi gerekmektedir. Bu iznin suiistimal edilmesinin önüne geçilmesi amacıyla birimlerce bahsi geçen duruma ilişkin belge istenebilecektir.” Şeklindeki görüşü ile refakat izinlerinin yıllık ve mazeret izinlerinden düşürülemeyeceği hususu açıkça belirtilmiş olup yapılacak işlemlerde bu hususu göz önünde bulundurulacağı belirtilmiştir.
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğünün yazısını görmek için tıklayınız
MAHKEME, İDARENİN ROTASYONU GEREKÇE GÖSTEREREK SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİSİNİN YERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİNİ UYGUN GÖRMEDİ
Ankara 9. İdare Mahkemesi 20.03.2015 tarihli kararında Danıştay 5. Daire Başkanlığının 04.07.2014 tarih, 2011/7384 E. ve 2014/5734 K. sayılı bozma kararına uyarak dava dosyasını yeniden incelenmiş, Kamu hizmetinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi için personelin hizmetine ihtiyaç duyulan yere görevlendirilmesi idarelerin takdir yetkisi dâhilinde olduğuna, ancak personelin seçimi sırasında, mevzuat hükümleriyle personele tanınmış bir ayrıcalık ya da hak varsa bunların idare tarafından dikkate alınmasın gerektiğini ve Sendika işyeri temsilcisi olan müvekkilin, haklı bir sebep olmadıkça başka bir yere görevlendirilmesi, sendikal faaliyet yürütememesi ve 4688 sayılı Kanun’un 18. Maddesiyle tanınan hakkın ortadan kaldırılması sonucunu doğurduğundan ve ayrıca davalı idarece ileri sürülen nedenler arasında müvekkilin naklen atanmasını gerektirebilecek bir nitelik taşımadığından, hukuken geçerli bir neden bulunmaksızın tesis edilen atama işleminde hukuka uyarlık görülmeyip, dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız
DANIŞTAY İŞYERİ TEMSİLCİSİNİN, GÖREV YERİ DEĞİŞİKLİĞİNDE SENDİKAL KORUMANIN DİKKATE ALINMASI GEREKTİĞİNİ HÜKMETTİ
Ankara 4. İdare Mahkemesi 29.05.2013 tarih, 2013/783 E. ve 2013/748 K. sayılı kararıyla müvekkilin Cumhuriyet Vergi Dairesine atanmasının genel bir rotasyon uygulamasının sonucu olduğu ve söz konusu atama işleminde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davamızı reddetmiştir. Kararı temyiz etmemiz üzerine Danıştay 5. Dairesi 28.01.2014 tarih, 2013/9173 E. ve 2014/544 K. sayılı kararıyla Ankara 4. İdare Mahkemesinin kararı onanmıştır.
Onama kararı üzerine, Onama kararının kaldırılarak Yerel Mahkeme kararının bozulması talebiyle tarafımızca karar düzeltme yoluna başvurulmuştur. Karar Düzeltme talebimiz doğrultusunda Danıştay 5. Dairesi 27.11.2014 tarih, 2014/4227 E. ve 2014/8545 K. sayılı kararıyla “personelin görev yeri değişikliğine tabi tutulması işleminde, personele tanınmış bir ayrıcalık ya da hak varsa idarenin bunu dikkate alması gerektiği” hususunu belirterek, hukuken geçerli bir neden bulunmaksızın tesis edilen atama işleminde hukuka uyarlık bulunmadığından, Ankara 4. İdare Mahkemesinin 29.05.2013 tarih, 2013/783 E. ve 2013/748 K. sayılı kararının bozulmasına karar vermiştir.
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız
DANIŞTAY SÖZLEŞME ÜCRETİNİN TABAN ÜCRETİ +%10 ÜZERİNDEN BELİRLENMESİNİ HUKUKA AYKIRI BULDU
Söz konusu mahkeme kararının hukuka aykırı olması nedeniyle tarafımızca temyiz edilmiş olup, Danıştay 11. Dairesinin 17.04.2015 tarih, 2013/2280 E. ve 2015/1663 K. sayılı kararıyla sözleşmeli personelin unvanı esas alınarak hazırlanan en az ve en çok ücret sınırlarının belirlendiği tabloya göre davacıya unvanı için belirlenen taban ücretin % 10 artırılarak ödeme yapılmasının dayanağı kalmadığından Yerel Mahkeme kararının BOZULMASINA karar verilmiştir.
Danıştay 11. Dairesinin kararını görmek için tıklayınız