Atatürk
Ana Sayfa Blog Sayfa 230

GÖREVDE YÜKSELME YÖNETMELİĞİNİ YARGIYA TAŞIDIK

0

05 Ekim 2013, Cumartesi | 11:25

31 Ağustos 2013 gün ve 28751 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik değişikliğiyle, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelikte birçok değişiklik yapılmıştır.

Türk Büro-Sen olarak, yapılan yönetmelik değişikliğinde, görevde yükselmede esas alınan kariyer ve liyakat ilkeleri ile objektif ölçülere aykırılı olan aşağıdaki düzenlemelerin iptali Danıştay’da dava açtık

Kamu kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmeliğin;

  • 1. maddesinde yer alan; “ilçe idare şube başkanlıkları ile bunlarla aynı düzeydeki diğer görevlere”, ibaresinin,
  • 3. Maddesinde yer alan “arayabilir” ibaresinin,
  • 4. maddesinde yer alan “ve sözlü sınavda” ibaresinin,
  • 9. maddesinin; sözlü sınav başlıklı kısmı ile sözlü sınav başlıklı kısmının son paragrafında yer alan “sözlü sınavda yüz üzerinden en az yetmiş beş puan alanlar başarılı sayılır.” cümlesinin, başarı sıralaması başlıklı kısmında geçen “sözlü sınav” ibaresinin, görevde yükselme suretiyle atanma başlıklı kısmında geçen “altı aylık süreyi aşmamak üzere” ibaresinin
  • 11. maddesinin,

Öncelikle yürütmesinin durdurulması, sonrasında iptali istemiyle Danıştay nezdinde dava açılmıştır.
 

SGK YOLSUZLUĞU SAYIŞTAY RAPORUYLA BİR KEZ DAHA GÜN YÜZÜNE ÇIKTI

0

04 Ekim 2013, Cuma | 12:28

Sayıştay 2012 yılı Sosyal Güvenlik raporunu yayınladı. Bu rapora göre kamu, SGK tarafından milyarlarca liralık zarara uğratıldı.
 
Raporda; 2003 yılı öncesi prim, işsizlik sigortası, idari para cezası, eğitime katkı payı, özel işlem vergisi ve damga vergisinden doğan toplam 1.978.649.098,36 TL kurum alacaklarının zaman aşımına uğratıldığı, istihdam edilen bazı kişilerin hizmetlerinin hiç bildirilmediği ve bazılarının ise kazançlarının eksik bildirildiği görüldüğü gibi bir çok tespite yer verilmiştir.
 
DENETİM GÖRÜŞÜ OLUMSUZ

Denetim sonucunda, kurumun 2012 yılına ilişkin mali rapor ve tablolarının doğru ve güvenilir bilgi içermediği; gelir, gider ve mallarına ilişkin hesap ve işlemlerinde mali rapor ve tabloları etkileyecek düzeyde kanun ve diğer hukuki düzenlemelere aykırılıklar bulunduğu kanaatine varılmıştır. Tüm bu sebeplerle Kurumun 2012 yılı mali rapor ve tablolarına olumsuz denetim görüşü verilmiştir.
 
Raporu görmek için linke tıklayınız

SENDİKALARIN DAVA AÇMA HAKKI İLE İLGİLİ DANIŞTAY’DAN ÖNEMLİ KARAR 2

0

26 Eylül 2013, Perşembe | 09:45

Bilindiği üzere, Sosyal Güvenlik Kurumu eski başkanı Emin ZARARSIZ döneminde, ilk önce görevde yükselme yönetmeliği değiştirilerek, İl Müdür Yardımcısı kadrosu yönetmelik kapsamından çıkarılmış ve sınavsız atamaların önü açılmıştı.
 
14.08.2010 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik değişikliği ile İl Müdür Yardımcısı kadrosuna atanabilmek için aranılan sınav şartı kaldırılmış, hemen ardından da kadrolaşma çalışmalarına hız verilmişti.
 
27.09.2010 tarihli Olurla Sosyal Güvenlik İl Müdür Yardımcılığı kadrolarına objektif atama kriterleri ile kariyer ve liyakat ilkeleri çiğnenerek 45 kişinin ataması yapılmıştı.
 
Türk Büro-Sen olarak, SGK’daki bu atamalara karşı idare mahkemesinde dava açmıştık.
 
Ankara 15. İdare Mahkemesi,  sendikamızın meşru, kişisel ve güncel menfaatinin etkilenmediği gerekçesiyle davanın ehliyet yönünden reddine karar vermiş, Sendikamızca bu karar temyiz edilmişti.
 
Temyiz incelemesini yapan Danıştay 2. Dairesi, dava konusu uyuşmazlığın sendika üyelerinin ortak ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatleri kapsamında olduğuna karar verdi ve esas hakkında bir karar verilmek üzere dosyayı Ankara 15. İdare Mahkemesine geri gönderdi.
 
Danıştay 2. Dairesi’nin bozma kararında; uyuşmazlığın SGK’da boş bulunan 45 adet Sosyal Güvenlik İl Müdür Yardımcılığı kadrosuna yapılan atamalara ilişkin işlemden kaynaklandığı ve yapılan atamalarda idarece belirlenmiş bir ölçüt olup olmadığının hukuki sorgulamasının yapıldığı gerekçesiyle, dava konusu işlemin tüm sendika üyelerini ilgilendiren uygulamaya dönük genel nitelik taşıdığını belirtilmiş ve temyiz istemimizin kabulüne karar verilmiştir.
 
Bu kararla Danıştay 2. Dairesi, sendikaların dava açma ehliyeti hakkında önemli bir karara imza atmıştır.
 
Yüksek Mahkemenin kararında; kamu görevlileri sendika ve üst kuruluşlarının açacakları davalarda, dava ehliyetlerinin bulunduğu hususunun saptanabilmesi için, öncelikle dava konusu yapılmak istenilen işlemin düzenleyici ya da uygulama işlemi niteliğinde olup olmadığının, uygulama işlemi ise genel bir nitelik taşıyıp taşımadığının belirlenmesini gerekli kıldığı ifade edilmiştir.
 
Danıştay 2. Dairesinin kararını görmek için tıklayınız

SGK BAŞKANI İLE HASANOĞLAN’DA YAPILAN ARŞİV DEPO BİNASININ SORUNLARINI GÖRÜŞTÜK

0

17 Eylül 2013, Salı | 16:06

Genel Başkan Yardımcılarımız Hüseyin Aslan ve Cafer Seçer, Ankara 4 Nolu Şube Başkanımız  Alper Yıldırım ve Ankara 6 Nolu Şube Başkanımız Yücel Özer ile birlikte SGK Başkanı Yadigar Göklap İlhan’ı ziyaret ettiler.

Hatırlanacağı üzere Sendikamızca, 13 Eylül tarihinde SGK tarafından Ankara’nın Hasanoğlan ilçesine yaptırılan Arşiv ve Depo binası incelenmiş ve ayrıntılı bir rapor hazırlanmıştı. Hazırlanan raporda yer alan sorunların başında; dışarı açılan penceresi olmayan depolarda personelin çalıştırılmasının ruh ve beden sağlığı açısından olumsuzluklara yol açacağı, personelin pencere bulunan ferah mekanlarda çalıştırılması gerektiği, binaya yemekhane kurulması, personelin ulaşımı rahat bir şekilde sağlayabilmesi için servis imkanın sağlanması, çalışacak personel sayısı 50 kişiyi geçtiği için bir sağlık görevlisi ve ambulans bulundurulması gerektiği, çalışanların moral motivasyonu açısından gerekli fiziki alt yapı ve donanımın oluşturulması ve binanın Türk Standartları Enstütüsü’nün Arşiv Mekanlarının Düzenlenmesi ile ilgili genel kurallarına uygun olarak dizayn edilmesi, ayrıca binanın fiziki şartlarının da 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na göre oluşturulması gerektiği yer almaktadır.

Görüşmede hazırlanan ayrıntılı rapor SGK Başkanı Yadigar Gökalp İlhan’a takdim edildi. İlhan, “Sorunların takipçisi olacağını ve personelin ruh ve beden sağlığının her şeyden önemli olduğunu, problemlerin çözümü için en kısa zamanda gerekli çalışmaların yapılacağını” belirtti.

SGK’DAKİ SAĞLIK ÇALIŞANLARININ EK ÖDEME SORUNLARINI İLHAN’A İLETTİK

Ayrıca, 666 Sayılı KHK ile Kararname dışı tutulan; tabip, diş tabibi, eczacı ve tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olanlara ve diğer yardımcı sağlık personeline ek ödeme usul ve esaslarının belirlenmesi kurum yönetimine bırakılmıştı.

Kararname sonrası kurum yönetimine taşıdığımız ek ödemelerde artış öngören talebimiz, bu güne kadar karşılık bulamamıştı. Ancak, son günlerde üzerinde çalışma yürütülen yönetmelikte, ek ödeme oranlarının günün koşullarına uygun en üst oranlara çıkartılması, özellikle hemşireler dahil diğer yardımcı sağlık personelinin de durumlarının göz önünde tutulması hakkındaki taleplerimizi SGK Başkanı Yadigar Gökalp İlhan’a görüşmemiz esnasında tekrar ilettik.

SGK’NIN HASANOĞLAN’A YAPTIRDIĞI ARŞİV VE DEPO BİNASININ İNŞAATINI YERİNDE İNCELEDİK

0

13 Eylül 2013, Cuma | 17:28

Genel Başkan Yardımcımız Cafer Seçer ve Ankara 4 No’lu Şube Başkanımız Alper Yıldırım, SGK’nın Ankara’nın Hasanoğlan ilçesinde inşaat çalışmalarını sürdürdüğü Arşiv ve Depo Binasın’da incelemede bulundular.

Sorumlu firma yetkilisi eşliğinde binayı gezen Seçer ve Yıldırım bina hakkında bilgi alarak, önümüzdeki aylarda teslim edilecek binaya taşınacak olan SGK Arşiv personelinin çalışma koşullarının alt yapısının hazırlanması yönünde eksiklikleri tespit ettiler.

Sendikamızca yapılan tespitlerde görülen eksikliklerin başında, dışarıya açılan penceresi olmayan depolarda personelin çalıştırılmasının ruh ve beden sağlığı açısından olumsuzluklara yol açacağı, personelin cam bulunan ferah mekanlarda çalıştırılması gerektiği, binaya yemekhane kurulması, personelin ulaşımı rahat bir şekilde sağlayabilmesi için servis imkanın sağlanması, çalışacak personel sayısı 50 kişiyi geçtiği için bir sağlık görevlisi ve ambulans bulundurulması gerektiği, çalışanların moral motivasyonu açısından gerekli fiziki alt yapı ve donanımın oluşturulması ve binanın Türk Standartları Enstütüsü’nün Arşiv Mekanlarının Düzenlenmesi ile ilgili genel kurallarına uygun olarak dizayn edilmesi yer almaktadır. Ayrıca binanın fiziki şartları da 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na göre oluşturulmalıdır.

Sendikamız konuyla ilgili bir rapor hazırlayarak, SGK Başkanı Sayın Yadigar Gökalp İlhan’a takdim edecektir.

Türk Büro-Sen olarak konunun takipçisi olmaya devam edeceğiz.

ÜYEMİZ NURAY İLHAN’A EMEKLİLİK HAYATINDA SAĞLIK VE MUTLULUK DİLİYORUZ

0

Sayıştay Başkanlığı çalışanı üyemiz Nuray İlhan emekli oldu. Şayıştay personelleri tarafından düzenlenen veda organizasyonuna, Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş ve Genel Başkan Yardımcımız Osman Eksert’te katıldılar.

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, Sendikamıza sağlamış olduğu katkılarından ve gerçekleştirmiş olduğu çalışmalarından ötürü Nuray İlhan’a teşekkür ederek, plaket taktim etti. Türk Büro-Sen olarak, üyemiz İlhan’a emeklilik hayatında sağlık ve mutluluk dileriz.

ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU’NDAN YA İŞ GÜVENCESİ, YADA PARA DAYATMASI

0

28 Ağustos 2013, Çarşamba | 09:15

TÜRKİYE KAMU-SEN GENEL TEŞKİLATLANDIRMA SEKRETERİ VE TÜRK BÜRO-SEN GENEL BAŞKANI FAHRETTİN YOKUŞ’UN YAZILI BASIN AÇIKLAMASI
 

 
ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU’NDAN YA İŞ GÜVENCESİ, YADA PARA DAYATMASI

İktidara geldiği günden bu yana kamu çalışanlarını sürekli hayal kırıklığına uğratan hükümet, Çalışma ve İş Kurumu’ndaki uygulamasıyla yeni bir hayal kırıklığına imza atmıştır.

Çalışma ve İş Kurumu’nda bu güne kadar sözleşmeli statüde, “İş ve Meslek Danışmanı” ünvanı altında 4 bin kişi istihdam edilmiş, ücretleri de ortalama 2 bin 600 TL olarak belirlenmiştir.

İş Kurumu’nda kadrolu ve sözleşmeli çalışanlar arasında aynı işi yapmalarına rağmen faklı ücret uygulamaları çalışma barışını bozmuştur. Bozulan çalışma barışının ve ücret adaletsizliğinin biran önce giderilmesi, Sendikamız tarafından her platformda  dile getirilmiştir. Ancak, bu güne kadar herhangi bir olumlu sonuç alınamamıştır. İş ve Meslek Danışmanları’nın sorunları maalesef Toplu Sözleşme Masası’nda da görüşülmemiş, umutları bir başka bahara kalmıştır.

ÇALIŞMA BARIŞININ KORUNMASI İÇİN ÇALIŞANLAR ARASI ÜCRET ADALETİ GELMELİDİR

Siyasi iradenin uygulamaya koyduğu 6495 sayılı KHK ile, istekleri halinde kadrolu statüye geçebilecek olan İş ve Meslek Danışmanları’nın kazanılmış hakları ellerinden alınarak, yaklaşık 2 bin 600 TL tutarındaki maaşları, kadroya geçmeleri halinde bin 800 TL seviyesine inecektir.

Kısacası İş ve Meslek Danışmanları, “ya güvencesiz sözleşmeli olarak çalışarak 2 bin 600 TL maaş alacaklar,  ya da kadroya geçmeleri halinde maaşları 800 TL eksilecektir.” Böyle bir dayatma ile seçim yapmaya zorlanmaktadırlar. Bu anlayış ne hukuka, ne adalete, ne de insanlığa sığmamaktadır. Verilen hakların geri alınması anlamına gelmektedir.  

Söz konusu yanlış uygulamadan biran önce dönülerek, çalışma barışının yeniden tahsis edilmesini bekleyen kurum çalışanları bir kez daha hayal kırıklığına uğratılmıştır.

VERİLMİŞ HAKLAR GERİ ALINAMAZ

Siyasi iktidarı bu yanlış uygulamadan bir an önce dönmek için hukuki ve yasal düzenlemeleri yapmaya davet ediyoruz. Çalışma ve İş Kurumu personeli bir bütündür. Statüleri ne olursa olsun, aynı iş ve hizmeti üretmektedirler. Ücretleri yoklukta değil, varlıkta eşitlenmelidir. Tüm çalışanlar 2 bin 600 TL taban maaşına kavuşturulmalıdırlar.

Bu bağlamda Türk Büro-Sen olarak, çalışma barışı ve adaletin sağlanması için Çalışma ve İş Kurumu’ndan;

–          İş ve Meslek Danışmanı ihtiyacının, öncelikli olarak şartları tutan kurum çalışanlarından temin edilmesini,
–          Çalışanlar arasındaki ücret adaletsizliğinin, İş ve Meslek Danışmanları emsal alınarak giderilmesini,
–          Kadrolu statüye geçecek İş ve Meslek Danışmanları’nın, sözleşmeli personel olarak çalışırken aldıkları ücretlerinden, herhangi bir ücret kaybı olmadan kadroya geçirilmelerinin sağlanmasını,
–          Kadrolu çalışanların ücretlerinin de bu gün itibari ile sözleşmeli çalışanların ücretleri ile eşitlenmesini,
–          Yönetici kadrolarına, kurum dışından atama yapılmasına son verilmesini,
–          Çalışma ve İş Kurumu çalışanlarının çalışma ortamlarının sağlıklı hale getirelerek teknolojik donanım alt yapısının tamamlanmasını,
–          Boş olan İl Müdür Yardımcısı kadrolarına, mevcut Şube Müdürü ve dengi ünvanlardan atama yapılmasını,
–          Şube Müdürlüğü sınavını kazananların atamalarının biran önce yapılmasını,
–          Sınav kazandıkları halde İş ve Meslek Danışmanı kadrolarına atanmayan, sayıları binleri aşan memur adaylarının biran önce atamalarının yapılarak, memur açığının giderilmesini,
 
 
Talep ediyoruz.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.