Atatürk
Ana Sayfa Blog Sayfa 224

SEBEBİ BELİRTİLMEDEN YAPILAN GÖREV YERİ DEĞİŞİKLİĞİNDE MAHKEME YÜRÜTMEYİ DURDURMA KARARI VERDİ

0

27 Haziran 2014, Cuma | 16:58

Ankara Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünde Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrosunda olup Kocatepe Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi görev yapan ve aynı zamanda Sendikamızın işyeri temsilciliği görevini yürüten bir üyemizin, görev yerinin değiştirilerek Keçiören Sosyal Güvenlik Merkezinde görevlendirilmesiyle birlikte görev yerinin değiştirilme sebebinin belirtilmemesi ve sendikal faaliyetlerinin engellenmek istenmesi nedeniyle İdare Mahkemesinde dava açılmıştı.
 
Ankara 16. İdare Mahkemesinde görülmekte olan davada Mahkeme, geçici görevlendirme süresinin ve davacının geçici görevlendirme süresi içerisinde hangi görevi yapacağı hususunun belirsiz olduğu, geçici görevlendirilen yerde söz konusu hizmetin, o yerdeki personel tarafından yerine getirilmesinin mümkün olup olmadığı hususunun ortaya konulmadığı gerekçesiyle, dava konusu işlemde hukuka uyarlık görmemiş ve yürütmenin durdurulmasına karar vermiştir.
 
 
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız
 

YOKUŞ, SGK’DA ADALET YOK

0

23 Haziran 2014, Pazartesi | 08:54

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş Sosyal Güvenlik Şefleri Derneği’nin 21.06.2014 tarihinde düzenlenen 2. Olağan Genel Kurulu’na katıldı.

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş konuşmasının başında Irak’ta IŞİD tarafından yapılan Türkmen katliamını kınayarak, “Elçilik çalışanlarımız kendi topraklarımızda esir alınıyorlar. Devlet memurlarımız Irak’ta kaderine terk edildi. Yüzlerce soydaşımız her gün katlediliyor. Hükümet ise medyaya yasak koymaktan öteye geçmiyor. Böyle bir devlet yönetimi anlayışı olabilir mi? Tek temennimiz Irak’taki Türkmen katliamlarının biran evvel son bulması ve rehin olan vatandaşlarımızın sağ salim evlerine dönmesidir” dedi.

NORM VE STANDART BİRLİĞİ SAĞLANAMADI

Yokuş konuşmasında, “SGK yaklaşık 8 yıl önce oluşturulmuş, iyi bir amaçla başlatılan fakat bugün gelinen noktada bir çok eksiği bulunan bir sistem. 3 kurum tek çatı altında birleştirilirken amaç çalışma hayatında ve emeklilikte norm ve standart birliği sağlamaktı. Primlerde eşitlik. Yani 76 milyon vatandaşımıza hizmet sunarken eşitliği sağlamaktı.

Ancak, gerçekleştirilen uygulamalarda gördük ki, 3 kurumun birleştirilmesine rağmen sosyal güvenlik sisteminde birliktelik sağlanamamış, bu nedenle de sigortalı – emekli bütünlüğü gerçekleştirilememiştir. SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı çalışanının ödediği prim aynı değildir. Emeklilik sistemleri ve emeklilik ikramiyeleri de eşit değildir. Kısacası norm ve standart birliği sağlanamamıştır. Reform diye ortaya konulan düzenlemeler, SGK’yı daha da geriye götürmüştür.”
 
SGK’DA ADALET YOK

“Bir gömleğin ilk düğmesini doğru iliklerseniz, sorun yoktur. Ancak, yanlış iliklerseniz sorun başlar. Bu hususta 2006 yılından bu yana SGK’dan sorumlu Çalışma Bakanlarına, SGK yönetimine bu husustaki hassasiyetimiz her platformda iletilmesine rağmen, dikkate alınmamıştır.  Bugün geldiğimiz noktada tabiri caizse SGK çatısı akmaktadır. Çalışan ve emeklilerin sağlık giderleri artmıştır. SGK personelinin reform denilen düzenlemeden sonra özlük hakları geriye götürülmüştür. Bir kısım idareciler ise SGK çalışanlarının, kurum uygulamalarından memnun olduğu yanılgısı içindedir. Kurum personeli adaletsiz, keyfi uygulamalar ve yandaş kayırmacılığı gibi yıllardır süren ayrımcı uygulamalar nedeniyle mutsuzdur. Bu nedenle kurumda çalışma barışı kalmamıştır. Bütün bu olumsuzluklara rağmen SGK çalışanları özveri içinde 76 milyon vatandaşımıza hizmet vermektedir.   
 
Hükümet bütün üst düzey yöneticilerin ekonomik durumlarını düzelten yasalar çıkarttı. ‘Bize üst düzey yöneticiler yeter, diğer memurlara gerek yok’ anlayışıyla yapılan bu ayrımcılık nedeniyle Şube Müdürü ve altındaki bütün kadrolar unutulmuş, ekonomik durumları düzeltilmemiştir. Şefler de mağdur edilen bu gurubun içindedir.  SGK kurulduktan sonra çalışanlar ikramiyelerde, fazla mesai ücretlerinde ve ek ödeme ücretlerinde önemli kayıplara uğramışlardır.

Kurumda atamaların sınavla yapılmasını istedik. Hülle yoluyla yapılan atamalar için dava açtık. Kazandık ama SGK yönetimi mahkeme kararını bile 1 sene gecikmeli uyguladı. Sonra da sınav yönetmeliğinde değişiklik yaparak,  önce yazılı sınav, sonra da sözlü sınav şartı getirmiştir. Böylece SGK yönetimi sözlü sınav yoluyla yandaşlarını müdür yapmak için harekete geçmiştir. Düzenlemesi de mahkemeden dönmüş, şuanda yazılı sınavı kazanan yüzlerce çalışan mahkeme kararı nedeniyle atanamamaktadır. Bütün bu liyakattan uzak, yandaş kayırmacılığı anlayışı da kurum için bir utanç vesilesidir.”

SENDİKA; HAKKI TUTUP KALDIRMAKTIR

“Sendika hak için var olmalıdır. Sendika adalet için çırpınmalıdır. Daha önemlisi Sendika hakkı tutup kaldırmalıdır. Sendika birinin hakkını diğerine vermek değildir. Sendika mensuplarına ve milletine hizmet için mücadele etmelidir.  Sendika bir yerlerden beslenen, gücünü iktidardan alan bir kuruluş olmamalıdır. Bu durumda olanlar ne yazık ki, emek hırsızı sarı sendika anlayışlarıdır. Biz Türk Büro-Sen olarak, bir yandan çalışanlarımızın haklarını koruma ve yükseltme mücadelesi verirken, diğer yandan da çalışanların emeğini pazarlayan emek hırsızı, yandaş sendikalarla mücadele etmek durumdayız. Bütün SGK çalışanları ve devlet memurları bilsinler ki, memurumuzun alın terine göz diken iktidar ve yandaş sarı sendikalarla da mücadelemizi tüm gücümüzle sürdüreceğiz. Hükümetle kirli ittifak içine giren besleme yapıları kamuoyuna ifşa etmeye devam edeceğiz.” 

İŞ VE MESLEK DANIŞMANLARININ ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİĞİN 4. MADDESİNİN İPTALİ İÇİN DAVA AÇTIK

0

11 Haziran 2014, Çarşamba | 13:54

28.3.2014 tarih ve 28955 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanarak yürürlüğe giren İş ve Meslek Danışmanlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinin (d) bendinde yer alan “ Grup Sorumlusunun” tanımı, “sorumlu olduğu grubun danışmanlık faaliyetleriyle ilgili iş ve işlemlerini ilgili servis sorumlusuna bağlı olarak yürüten şef veya İş ve Meslek Danışmanı” olarak yapılmıştır.

Mezkûr Yönetmeliğin aynı maddesinin (h) bendinde ise iş ve meslek danışmanının tanımı yapılmakta olup iş ve meslek danışmanı kadro veya pozisyonunda çalışan Kurum personelini ifade ettiği belirtilmektedir. Ancak, söz konusu düzenleme ile “veya İş ve Meslek Danışmanı” ibaresi ile aynı unvana sahip ve aynı görevi icra eden çalışanlardan herhangi birinin diğer çalışanlara karşı sorumlu tutulması sonucu ortaya çıkacaktır. Bu düzenleme ile hukuka ve mevzua aykırılık oluşmakla birlikte çalışma huzurunun bozulacağı ve dolayısıyla iş veriminin düşeceği aşikârdır.

Türk Büro-Sen olarak, İş ve Meslek Danışmanlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinin (d) bendinde yer alan “veya iş ve meslek danışmanını” ibaresinin başta Anayasa olmak üzere 657 Sayılı Kanun ve sair mevzuata aykırı olması nedeniyle Danıştay 2. Dairesi’nde 2014/4878 Esas numarası ile dava açmış bulunmaktayız.

GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİNİ YARGIYA TAŞIDIK

0

05 Haziran 2014, Perşembe | 15:33

05.04.2014 tarih ve 28963 sayılı Resmi Gazetede Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Türk Büro-Sen olarak, Yönetmeliğin görevde yükselme kapsamı dışında yazılı ve sözlü sınava tabi kadrolara atanacaklarda aranacak özel şartların belirlendiği 8’inci maddesini düzenleyen 10’uncu maddesinin b/2 bendinde yer alan; “Şef veya kısım amiri kadrosunda en az üç yıl ya da muayene memuru kadrosunda en az beş yıl çalışmış olmak” ibaresi ile sözlü sınava ilişkin esasların düzenlendiği 18’inci maddesinin tamamının hukuka ve hakkaniyete aykırı olması nedeniyle Danıştay 5. Dairesi’nde 2014/4460 Esas numarası ile dava açmış bulunmaktayız.
 

DANIŞTAY’DAN MUHASEBE UZMANLIĞI SINAVI HAKKINDA KARAR 0

0

02 Haziran 2014, Pazartesi | 11:05

Sendikamız tarafından 19.07.2001 tarih ve 24467 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü Muhasebe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğine 03.05.2006 tarih ve 26157 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik ile eklenen Ek-1. Maddede yer alan “iki defa sınava girip atanmaya hak kazanamayanlar bir daha bu sınava katılamazlar” ibaresi ile muhasebe uzmanlığı özel sınav duyurusunda yer alan “muhasebe uzmanlığı özel sınavına iki defa sınava girip atanmaya hak kazanamayanlar bir daha bu sınava katılamazlar” ibaresinin iptali istemiyle dava açılmıştır.

 Mezkûr Yönetmelik, 25.06.2012 tarih ve 28334 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Maliye Bakanlığı Defterdarlık Uzmanlığı Yönetmeliğinin 48’inci maddesi ile yürürlükten kaldırılmış olduğundan, Danıştay Beşinci Dairesi dava konusu uyuşmazlık hakkında karar verilmesine yer bulunmadığına karar vermiştir.
 
İlgili Danıştay kararını görmek için tıklayınız

İŞKUR GENEL MÜDÜRÜ NUSRET YAZICI İLE GÖRÜŞTÜK

0

31 Mayıs 2014, Cumartesi | 09:17

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, beraberinde Genel Başkan Yardımcımız A. Tahir Yüzbaşıoğlu ile 30.05.2014 tarihinde İŞKUR Genel Müdürü Nusret Yazıcı’yı ziyaret etti.

Ziyarette, İŞKUR personelinin sorunları ve çözüm yolları istişare edildi. Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, hazırlamış olduğumuz ayrıntılı bir raporu da İŞKUR Genel Müdürü Nusret Yazıcı’ya taktim etti.

Görüşmede İŞKUR İnsan Kaynakları Planlama Şube Müdürü İrfan Erdoğmuş da hazır bulundu.
 

DANIŞTAY’IN BOZMA KARARINA UYAN YEREL MAHKEME İDARİ İŞLEMİ İPTAL ETTİ

0

27 Mayıs 2014, Salı | 14:01

Samsun ili Dikmen Kaymakamlığı’nda hizmetli olarak görev yapan bir üyemizin; veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosu için görevde yükselme eğitimi ve sınavına katılmak istemiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin işlemin iptali gerekçesiyle açtığımız davanın Samsun 1. İdare Mahkemesi tarafından reddi üzerine, Danıştay’da temyiz yoluna başvurulmuştur.
 
Kararı veren Samsun 1. İdare Mahkemesi, Danıştay Beşinci Dairenin, davacının Dikmen İlçe Emniyet Müdürlüğü bünyesinde geçmiş olan hizmet süresinin değerlendirmeye alınmaması suretiyle söz konusu başvurunun reddi yolunda tesis edilen işlemde hukuki isabet görülmediği gerekçesiyle anılan kararı bozması üzerine, Danıştay’ın bozma kararına uyarak dava konusu işlemi iptal etmiştir.
 
 
İdare Mahkemesi kararını görmek için tıklayınız