Atatürk
Ana Sayfa Blog Sayfa 199

YARGITAY BAŞKANLIĞI’NDA ZİYARETLERDE BULUNDUK

0

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, beraberinde Ankara 10 Nolu Şube Başkan Yardımcımız Serkan Güçlü ile Yargıtay Genel Sekreter Yardımcısı Ömrü Yılmaz ve Yargıtay Genel Yazı İşleri Müdürü Levent Alatan’ı ziyaret etti. Ziyarette üyelerimiz Mustafa Alataş ve Ertuğrul Kılınç da hazır bulundu.

Genel Başkanımız ziyaretlerde çalışanların sorunları ve çözüm yolları hakkında istişarelerde bulunarak, “Çalışanların ekonomik, sosyal ve özlük haklarında iyileştirilme yapılarak yaşam standartları artırılmalıdır. Görevde Yükselme Sınavları açılmalı ve sınavlar düzenli hale getirilerek çalışanların motivasyonu artırılmalıdır” dedi.

Alatan ve Yılmaz ise, çalışanların kendileri için oldukça önemli olduklarını belirterek, “Sivil Toplum Örgütleri ile iletişim halinde olmaktan memnunuz. Çalışanlar için elimizden gelen ne varsa yapacağız” dediler.

Genel Başkanımız daha sonra Yargıtay Başkanlığı çalışanları ile bir araya gelerek Sendikamızın faaliyetleri hakkında bilgi verdi.

TÜİK BAŞKANI MEHMET AKTAŞ’I ZİYARET ETTİK

0

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş beraberinde Ankara 9 Nolu Şube Başkanımız Aydın Yılmaz ile 25.01.2018 tarihinde Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanı Mehmet Aktaş’ı ziyaret etti.

Çalışanların sorunlarının görüşüldüğü ziyarette Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, “Başta TÜİK’te çalışan 4/C’lilerin, 4/B kadrosuna geçirilmesi olmak üzere, istatistikçi ve matematikçilerin 3000 olan ek göstergelerinin 3600’e çıkartılması, kadro karşılığı sözleşmeli istatistikçi,  matematikçi, mühendis ve programcıların brüt ücretlerinin Kalkınma Bakanlığı kadro karşılığı sözleşmeli çalışan teknik personel ücretlerine eşitlenmesi, kurum personeline dağıtılan toplu ulaşım kartlarına yüklenen ücretlerin belli bir limite kadar birikebilir olması, izin ve raporlar düşülmeden tam olarak yatırılması, Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Sınavının her 2 yılda bir yapılması, üst görevlere atanmada yabancı dil puanının kaldırılması ve kurumda ziyaretçi yasağının kaldırılması” taleplerimizi iletti.

Türkiye İstatistik Kurumu Başkanı Mehmet Aktaş ise, “4/C’lilerin 4/B kadrosuna geçirilmesi ile ilgili çalışmaların devam ettiğini, kurumda çalışan hiçbir personelin mağdur edilmeyeceğini, tamamının 4/B’li yapılacağını” ifade etti.

Ayrıca Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, taleplerimiz ve çözüm önerilerimiz ile ilgili bir dosyayı da Kurum Başkanı Aktaş’a takdim etti.

Dosyayı görmek için tıklayınız.

ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI MÜSTEŞARI AHMET ERDEM’İ ZİYARET ETTİK

0

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, Ankara 10 Nolu Şube Başkanımız Seyhan Kamanlı, Şube Başlan Yardımcılarımız Fevzi Kılıç, Turhan Ünlü, Süleyman Erdal Ay ve Ali Uğur Yılmaz ile 04.01.2018 tarihinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Erdem’i ziyaret etti.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile bağlı Kurumları olan Sosyal Güvenlik Kurumu, Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü ve İŞKUR  çalışanlarının sorunlarının görüşüldüğü ziyarette Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, “Çalışanların sosyal, özlük ve mali haklarında düzenlemeler yapılarak, çalışma barışı korunmalı, Görevde Yükselme Sınavları devamlı hale getirilerek çalışanların motivasyonu yükseltilmelidir. VHKİ kadrosu talep eden tüm memurlara verilmelidir. Aynı zamanda Bakanlık bünyesinde ve İŞKUR’da maalesef doktor bulunmamaktadır. Bu sorunda en kısa zamanda çözülmelidir. Yine İŞKUR’da asansörler denetimlerden geçemeyerek, tehlikeli olarak belirtilmesine rağmen halen kullanılmaktadır. Çalışanların can güvenliği açısından bu durum derhal çözüme kavuşturulmalı, çalışanların teknik ve fiziki şartları düzenlenmelidir. İŞKUR’da Görevde Yükselme Sınavlarının yazılı bölümü tamamlanmış olup, yakın bir tarihte sözlü sınavlar yapılacaktır. Bu sınavlarda adaletsizlik ve ayrımcılık yapılmamalıdır. Maalesef bu hususta bazı Sendikalar sözlü sınava girecekler üzerinde baskı yapmaktadır” dedi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Erdem ise, “Bakanlığımız ve bağlı kurumlarımızda çalışanlarımızın sorunlarını çözmek için elimizden geleni yapacağız. Personelimizin can güvenliği ve motivasyonu bizim için oldukça önemlidir. Elbette sözlü sınavlarda da Sendikal ayrımcılık yapılmasına izin vermeyeceğiz. Bu konularında biran evvel çözüme kavuşmasını sağlayacağız” dedi.

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, Müsteşar Ahmet Erdem’e Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü ve İŞKUR çalışanlarının sorunlarını içeren bir rapor sundu.

Raporu görmek için tıklayınız

TERÖRLE MÜCADELE KANUNU EK 1. MADDESİ UYARINCA ATANAN PERSONEL, DEĞİŞEN ÖĞRENİM DURUMUNA GÖRE SINAVA TABİ OLMAKSIZIN UYGUN KADROYA ATANABİLECEK

0

02 Ocak 2018, Salı | 13:45

Üyemiz; Şırnak Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nde “Hizmetli” kadrosunda görev yapmakta iken 29.04.2016 tarihli dilekçesi ile bitirmiş olduğu Açıköğretim Lisesi öğrenimine uygun olarak, 3713 sayılı Kanun’un Ek 1 inci maddesine istinaden “Memur veya VHKİ” kadrosuna naklini talep etmiştir. Fakat davalı idare Üyemizin bu talebini 03.06.2016 tarih ve 3187013 sayılı idari işlemi ile reddetmiştir. Bu hukuka ve hakkaniyete aykırı idari işlemin iptali için ise tarafımızca dava açılmıştır.
 
TÜRK BÜRO-SEN olarak açtığımız dava sonucunda; Mardin 1. İdare Mahkemesi’nde 2016/3060 E. sayısına kayıtlı olarak görülen davada, Mardin 1. İdare Mahkemesi’nin 10.05.2017 tarih, 2016/3060 E. ve 2017/1159 K. sayılı kararı ile usul ve yasaya aykırı olarak davanın reddine karar verilmiştir. Akabinde Sendikamız tarafından işbu Yerel Mahkeme kararına karşı İSTİNAF KANUN YOLUNA başvurulmuş ve Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesi istinaf başvurumuzun kabulü ile kesin olarak dava konusu işlemin iptaline hükmetmiştir.
 
Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesi’nin 28.11.2017 tarih, 2017/1424 E. ve 2017/1452 K. sayılı kararında; 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun Ek 1. Maddesinin 7. Fıkrasında, bu Kanun’un Ek 1. Maddesi kapsamında göreve başlayan personelin öğrenim durumu itibariyle ihraz ettikleri unvanlara ilişkin kadro veya pozisyonlara, kamu kurum ve kuruluşlarınca sınava tabi tutulmaksızın atanabileceğinin düzenlendiği ve Üyemizin de bu Kanun kapsamında ataması yapıldıktan sonra eğitim durumunda değişiklik meydana geldiği; dolayısıyla Yasadaki öğrenim durumu şartını taşıdığı ve kadroya atanma şartları arasında sınav şartı da bulunmadığı hususu açıkça ifade edilmiştir.
 
Bu bağlamda; 3713 sayılı Kanun’un öncelikli amacının, terör eylemleri nedeni ve etkisiyle zarar gören vatandaşların istihdamını sağlayarak, onları sosyal ve çalışma hayatına kazandırmak olduğu da belirtilerek, Mardin 1. İdare Mahkemesi’nin 10.05.2017 tarih, 2016/3060 E. ve 2017/1159 K. sayılı kararı KALDIRILARAK, kesin olarak dava konusu işlemin İPTALİNE karar verilmiştir.
 
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız

SENDİKAMIZCA AÇILAN DAVA SONUCUNDA MAHKEME, ÜYEMİZİN GÖREV TANIMINA GİRMEYEN İŞLERDEKİ AKSAKLIK SEBEBİYLE VERİLEN DİSİPLİN CEZASINI İPTAL ETTİ

0

26 Aralık 2017, Salı | 14:01

Sinop İli, Emniyet Müdürlüğü’nde “teknisyen yardımcısı” olarak görev yapan Üyemizin, Emniyet Teşkilatı Disiplin Tüzüğü’nün 5/A-6’ıncı maddesi gereğince “3 günlük aylık kesimi” cezası ile cezalandırılmasına dair 07.04.2016 tarih ve 2016/260 sayılı idari işlemin iptali için tarafımızca dava açılmıştır. TÜRK BÜRO-SEN olarak, Samsun 2. İdare Mahkemesi nezdinde açtığımız dava sonucunda hukuka ve hakkaniyete aykırı dava konusu işlemin iptaline hükmedilmiştir.
 
Samsun 2. İdare Mahkemesi’nin 09.11.2017 tarih, 2016/1124 E. ve 2017/1956 K. sayılı kararında; Sinop Emniyet Müdürlüğü Polisevi Şube Müdürlüğü bünyesinde “teknisyen yardımcısı” kadrosunda “Garson” olarak görev yapmakta olan Üyemizin, “temizlik işleri ile ilgili görevlerini yapmamak ve gerekli titizlik ve hassasiyeti göstermemek” suretiyle görevi savsakladığı, kayıtısızlık gösterdiği gerekeçesi ile hakkında davalı idarece dava konusu disiplin cezasının tecziye edildiği; ancak Üyemizin görevlendirmesinin garson-restaurant-genel temizlik olduğu, yapılan denetim sonucu düzenlenen rapor dikkate alındığında ise tespit edilen hususların “mutfak ve mutfak malzemelerinde gerekli özenin gösterilmediği, gıdaların son kullanma tarihleri ve muhafazası bakımından sorunlar bulunduğu vb.” olduğu ifade edilmiştir. Bu bağlamda; Üyemizin “teknisyen yardımcısı” olarak görev tanımının restoran servis personeli olarak yapıldığı ve servis hizmeti dışında masaların genel görünümü ile restoran kısmının yerlerinin paspaslanmasından sorumlu olduğu anlaşılmıştır.  
 
Dolayısıyla, Üyemizin görev alanına giren işlerde bir aksaklık bulunmadığı; soruşturma konusu eylemlerin depo personeli ile mutfak personelinin sorumluluk sahasında kaldığı anlaşıldığından, dava konusu disiplin cezasında hukuka uyarlık bulunmadığı kanaati ile dava konusu işlemin İPTALİNE hükmedilmiştir.
 
Mahkeme kararını görmek için tıklayınız

MSB İLAÇ FABRİKASI MÜDÜRÜ’NE HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDUK

0

21 Aralık 2017, Perşembe | 14:10

Genel Başkan Yardımcımız Bayram Öztürk beraberinde Ankara 13 Nolu Şube Başkanımız Sadık Mefa, Şube Başkan Yardımcılarımız Recep Erdem, Tenzile Özkan, İşyeri Temsilcimiz Murat Abar ve Şube Denetleme Kurulu Üyemiz Turgut Gözütok ile 20.12.2017 tarihinde MSB İlaç Fabrikası Müdürlüğü görevine atanan Albay Alp Arslan Ercan’a hayırlı olsun ziyaretinde bulundu.
 
Çalışanların sorunlarının ve taleplerinin de iletildiği ziyarette Genel Başkan Yardımcımız Bayram Öztürk, “Askeri işyerlerinde çalışan sivil memurların sorunlarının çözümü noktasında işbirliği içinde olmaktan memnuniyet duyacağımızı” iletti.
 
MSB İlaç Fabrikası Müdürü Albay Alp Arslan Ercan ise, “Taleplerinizi değerlendireceğim ve yapabileceğimiz ne varsa elimizden geleni yapacağız. Sorunların çözümü içinde sürekli olarak Sendikanızla ve Temsilcilerinizle diyalog halinde olacağız” dedi.

DMO’DA HAYIRLI OLSUN ZİYARETLERİNDE BULUNDUK

0

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş beraberinde Ankara 9 Nolu Şube Başkanımız Aydın Yılmaz, Şube Başkan Yardımcımız Mehmet Özmen ve üyemiz Zeki Koca ile 13.12.2017 tarihinde Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdür Yardımcıları İsmet Keskin ve Mücahit Civriz’e hayırlı olsun ziyaretinde bulundular.

Çalışanların sorunlarının görüşüldüğü ziyarette Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, “Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında çalışanlar arasındaki ücret dengesizliğinin giderilmesi, hizmet içi eğitimlere devam edilmesi, Görevde Yükselme Sınavlarının tüm ünvanlardaki personele kapsayacak şekilde açılması” taleplerimizi ileterek, “kurumda çalışma barışının korunması için bu problemler çözüme kavuşturulmalıdır” dedi.

Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdür Yardımcısı İsmet Keskin ise; “Kurumumuzda çalışma barışını korumak adına elimizden gelen ne varsa yapma gayreti içindeyiz. Hiçbir personelimizin mağdur olmasını istemeyiz. İletmiş olduğunuz sorunların çözümü içinde elimizden geleni yapacağız” dedi.

Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, görüşme sonrası Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdür Yardımcılarına çalışanların sorunlarının yer aldığı raporu takdim etti.

DMO Genel Müdür Yardımcılarına sunulan raporu görmek için tıklayınız

YSK KANUNU, TBMM’DE KABUL EDİLDİ

0

Bilindiği üzere Sendikamız, TBMM’ye sunulan “Yüksek Seçim Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi” ile ilgili inceleme yapmış, tespit ettiği problemlerle ilgili siyasi partilerin Grup Başkanvekillerine yazı yazarak, bu sorunların çözüme kavuşturulmasını istemişti.

Konuyla ilgili olarak MHP Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Parsak ile AK Parti Çankırı Milletvekili M. Emin Akbaşoğlu imzasıyla Anayasa Komisyonu Başkanlığı’na 27.11.2017 tarihinde YSK çalışanlarının sorunlarıyla ilgili verilen teklifi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklama ile duyuran Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Parsak; “Anayasa Komisyonu’nda “Yüksek Seçim Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi” görüşmelerimiz devam ediyor…

1- Yaklaşık 12 yıldır görevde yükselme sınavı bekleyen YSK personelinin bu hakkı yasal güvenceye kavuştu

2- Tüm seçim müdür ve müdür yrd. mevcut personelden atanabilecek. Hayırlı olsun.” Demişti.

TBMM Genel Kurulu’ndan geçerek yasalaşan YSK Kanununda; Sendikamızın da talebi olan “Seçim Müdür ve Müdür Yardımcılarının mevcut personel içinden atanması” da  yer almaktadır.

İşte detaylar;

Anayasa Komisyonunda iktidar ve muhalefetin uzlaşısıyla geçen Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı.

TBMM Başkanlığına sunulduktan sonra Anayasa Komisyonuna sevkedilen teklif, alt komisyona gönderildi. Alt komisyonda bir uzlaşı örneği gösterilerek, muhalefetin teklifte yer almamasını istediği hükümler metinden çıkarıldı.

Teklifte yer alan, “seçime katılan partilerin, her sandıkta birer müşahit bulundurabilmesine imkan tanıyan” hüküm, “ilçe seçim kurulu başkanına, ilçede görev yapan kamu görevlilerinin listesini yapması ve sandık kurulu başkanlarını bu listeden belirlemesine” ilişkin fıkra ile “sandık kurulunun kalan bir asıl ve yedek üyesinin, düzenlenen listeden ad çekme suretiyle belirlenmesine” ilişkin hüküm uzlaşıyla metinden çıkarıldı.

Alt komisyonun muhalefet milletvekilleri, komisyon raporuna muhalefet şerhi yazmadı, böylece alt komisyon raporu oy birliği ile kabul edilmiş oldu.

Kurul bağımsız ve tarafsız olacak

Kanuna göre, Kurul görevlerini yerine getirirken ve yetkilerini kullanırken bağımsız ve tarafsız olacak. Hiçbir organ, makam, merci veya kişi, Kurula emir ve talimat veremeyecek.

Kurul, 7 asıl ve 4 yedek üyeden oluşacak. Üyelerin 6’sı Yargıtay, 5’i Danıştay genel kurullarınca kendi üyeleri arasından gizli oyla ve üye tamsayılarının salt çoğunluğuyla seçilecek. Üyelerin görev süresi 6 yıl olacak. Süresi biten üye yeniden seçilebilecek.

Başkan ve başkanvekili, Kurul üyeleri arasından gizli oyla ve üye tamsayısının salt çoğunluğuyla seçilecek.

Kurulun görev süresi biten üyeleri yerine, yenilerinin belirlenmesi için 3 yılda bir ocak ayının ikinci yarısında seçim yapılacak ve üyelerin görev süresi, seçilme tarihlerine bakılmaksızın ocak ayının son gününden itibaren hesaplanacak. Yeni üyelerin tamamının seçilmelerine kadar eski üyeler görevlerine devam edecek.

Başkan veya başkanvekilinin Kurul üyeliğinden ayrılmadan bu görevlerini bırakmaları halinde, tüm üyelerin katılımıyla bu görevler için seçim yapılacak. Başkan veya başkanvekilliğinden ayrılan üye, bu göreve yeni seçilen üyenin yerini alacak.

Kurul, kararlarını salt çoğunlukla verecek; oyların eşitliği halinde başkanın bulunduğu tarafın görüşü doğrultusunda karar verilmiş olacak.

Kurulun prensip kararları 15 gün içerisinde Resmi Gazete’de yayımlanacak, seçime ilişkin diğer kararları ise Kurulun resmi internet sitesinde yayınlanacak.

Kurulun görevleri

YSK’nın görevleri şöyle olacak:

– Seçimlerin başlamasından bitimine kadar, seçimin düzen içinde yönetimi ve dürüstlüğüyle ilgili bütün işlemleri yapmak ve yaptırmak, seçim süresince ve seçimden sonra seçim konularıyla ilgili bütün yolsuzlukları, şikayet ve itirazları incelemek ve kesin olarak karara bağlamak.

– Cumhurbaşkanı seçimi tutanaklarını kabul etmek ve seçilen cumhurbaşkanı adına seçildiğine dair tutanak düzenlemek.

– TBMM üyelerinin seçim tutanaklarını kabul etmek.

– Seçmen kütüğünün oluşturulması, güncellenmesi, yönetilmesi ve denetimine ilişkin usul ve esasları belirlemek.

– Seçim sürecinde, seçmenlerin hak ve yükümlülükleri ile seçim iş ve işlemlerinin anlatılması amacıyla, radyo ve televizyonlarda zorunlu yayın kapsamında yayınlanmak üzere tanıtım programları hazırlamak veya hazırlatmak.

Kurul teşkilatı, merkez ve taşra birimlerinden oluşacak.

Merkez teşkilatı; Seçmen Kütüğü Genel Müdürlüğü, Seçim Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı ve Özel Kalem Müdürlüğünden oluşacak.

Taşra teşkilatı ise ilçe ve yurt dışı ilçe seçim kurullarına bağlı seçim müdürlüklerinden oluşacak. Kurul, gerekli görülen illerde, il seçim kuruluna bağlı seçim müdürlüğü kurabilecek.

YSK merkez teşkilatında, seçim uzmanı ve seçim uzman yardımcısı istihdam edilebilecek. Kurulda geçici personel çalıştırılabilecek.

Seçim müdürü ve müdür yardımcıları, kurul personeli arasında yapılacak veya yaptırılacak yazılı ve sözlü sınav sonucuna göre başkan tarafından atanacak.

Seçim müdürü ve seçim müdür yardımcılarında hukuk fakültesi veya siyasal bilgiler, idari bilimler, iktisat ve maliye alanlarında en az 4 yıllık yükseköğrenim yapmış veya bunlara denkliği kabul edilmiş yabancı öğretim kurumlarından mezun olma şartı aranacak.

Seçim müdürü ve seçim müdür yardımcıları, nüfusa kayıtlı oldukları ilçelerde görev yapamayacak, geçici görevde geçen süreler de dahil aynı yerde 6 yıldan fazla çalışamayacak ancak bu süreyi dolduranlar, ihtiyaç duyulması halinde YSK başkanının kararıyla en fazla bir yıl daha aynı yerde çalışabilecek.

Tüm personel için disiplin kurulu oluşturulacak

Seçim kurulu başkanları, kendilerine bağlı seçim müdürü ve diğer personelin disiplin amiri olacak. Kurul merkezinde tüm personel için disiplin kurulu oluşturulacak.

YSK başkanı ile il ve ilçe seçim kurulu başkanları; bütün memur, işçi ve hizmetlileri seçim iş ve işlemlerinde görevlendirebilecek, bunlar dışında da gerekli gördüğü kimseleri çalıştırabilecek ancak hakim, Cumhuriyet savcısı, vali, kaymakam, asker ile kolluk amir ve memurlarını çalıştıramayacak.

Kanunla YSK’nın merkez teşkilatına 225, taşra teşkilatına da 490 olmak üzere toplam 715 personel alımı yapılacak.

YSK Başkanına, en az kullanma süresi 5 yıl olan 1 binek otomobil verilecek.

Mevcut başkan görev süresini tamamlayacak

Mevcut YSK Başkanı, başkanvekili ve üyeleri, kalan görev sürelerini tamamlayacak. 2016 yılındaki yenileme seçimiyle seçilen üyelerin yerine 2022 ocak ayında yenileme seçimi yapılacak.

Seçim müdürü ve müdür yardımcılığı kadrolarına, öncelikle görevde yükselme suretiyle atama yapılacak.

Bu düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte nüfusa kayıtlı oldukları ilçelerde görev yapan seçim müdürleri ile bulundukları 6 yıldan fazla görev yapan seçim müdürleri, ilgili yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde bölgeler arası yer değiştirme suretiyle atamaya tabi tutulacak.

YSK ÇALIŞANLARI İLE İLGİLİ TALEPLERİMİZ MECLİS GÜNDEMİNDE

0

Bilindiği üzere Sendikamız, TBMM’ye sunulan “Yüksek Seçim Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi” ile ilgili inceleme yapmış, tespit ettiği problemlerle ilgili siyasi partilerin Grup Başkanvekillerine yazı yazarak, bu sorunların çözüme kavuşturulmasını istemişti.

Konuyla ilgili olarak MHP Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Parsak ile AK Parti Çankırı Milletvekili M. Emin Akbaşoğlu imzasıyla Anayasa Komisyonu Başkanlığı’na 27.11.2017 tarihinde YSK çalışanlarının sorunlarıyla ilgili verilen teklifi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklama ile duyuran Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Parsak; “Anayasa Komisyonu’nda “Yüksek Seçim Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi” görüşmelerimiz devam ediyor… MHP olarak “Etkili, yapıcı ve uzlaşmacı” siyaset anlayışımız bir kere daha meyvesini verdi:

1- Yaklaşık 12 yıldır görevde yükselme sınavı bekleyen YSK personelinin bu hakkı yasal güvenceye kavuştu

2- Tüm seçim müdür ve müdür yrd. mevcut personelden atanabilecek.

Hayırlı olsun.” Demiştir.

Türk Büro-Sen olarak, Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Parsak ve Çankırı Milletvekili M. Emin Akbaşoğlu’na ilgilerinden dolayı teşekkür eder, konunun takipçisi olmaya devam edeceğimizi kamuoyuna saygıyla bildiririz.

YSK’NIN YAPISINDA DEĞİŞİKLİK ÖNGÖREN KANUN TEKLİFİ İÇİN SİYASİ PARTİ GRUP BAŞKANVEKİLLERİNE YAZI YAZDIK

0
Bilindiği üzere, Yüksek Seçim Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında değişiklik yapılması için Kanun teklifi TBMM’ye gönderilmiş, sonrasında ise alt komisyona sevk edilmiştir.

Sendikamız Kanun Teklifini incelemiş olup, “Kurum seçim müdürü ve seçim müdür yardımcısı ihtiyacının ivedi olarak karşılanabilmesi için; ÖSYM tarafından yazılı sınav yapılacağı ve sonrasında sözlü sınav sonucunda Başkan tarafından atama yapılacağı, ayrıca nüfusa kayıtlı ilçelerde görev yapan seçim müdürleri ile bulundukları yerde 6 yıldan fazla görev yapan seçim müdürlerinin de rotasyona tabi tutulacağını” tespit etmiştir.

Konuyla ilgili olarak, AKP, CHP ve MHP Grup Başkanvekilliklerine resmi yazı yazarak, “Kurumda 2006 yılından beri açılmayan Görevde Yükselme Sınavlarının açılmasını, Seçim Müdür ve Müdür Yardımcısı kadrolarına yapılacak atamaların bu sınavı kazanan liyakat ve tecrübe sahibi kurum personelleri arasından yapılmasını, zorunlu rotasyon uygulaması ile aile düzeninin ve çalışma barışının bozulacağını, bu durumun kariyer ve liyakat ilkelerine açık aykırılık oluşturacağını” belirtmiştir.

Sendikamız konunun takipçisi olmaya devam edecektir.

Siyasi Parti Grup Başkanvekilliklerine gönderilen örnek yazıyı görmek için tıklayınız