© 2022 Türk Büro-Sen | Tüm Hakkı Saklıdır | Sitemizde bulunan içerikler kaynak belirtilmek suretiyle başka sitelerde yayınlanabilir.
Tayfa Digital Creative
İCAP NÖBETİ HAKKINDAKİ YAZIMIZ – 1
MAHKEME, BİLGİ EDİNME HAKKI VAR DEDİ
Dilekçe Hakkının kullanılmasına dair kanunun 3. Maddesinde Dilekçe Hakkı başlıklı maddesinde;
Madde 3 – Türk vatandaşları kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisine ve yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler.
Ankara 12. İdare Mahkemesi 17.04.2015 tarih, 2014/1338 E. ve 2015/455 K. sayılı kararıyla davacı sendika üyesinin, hakaret ve tehdit içeren ifadeler kullanmadığı, kamu kaynaklarının kullanımında gösterilmesi gereken dikkat ve özenin gösterilip gösterilmediği noktasında dilekçe hakkı sınırları içerisinde şikâyetlerde bulunduğu, yaptığı şikâyetlerle, kurumun huzurunu ve çalışma düzenini kanaatine varılmayacağından bahisle dava konusu işlemde hukuka uyarlık görmeyip, işlemin iptaline karar vermiştir.
Mahkeme kararlarını görmek için tıklayınız
TÜİK’TE İŞ AKDİ FESHEDİLEN 4-C’ Lİ PERSONELE YAPILAN HAKSIZLIĞA DANIŞTAY DUR DEDİ
Tarafımızca mahkeme kararının temyiz edilmesi üzerine Danıştay 12. Daire 02.07.2015 tarih, 2015/1248 E. ve 2015/4501 K. sayılı ilamı ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda yer alan düzenlemelerin 4-C kapsamında istihdam edilen personel hakkında uygulanabileceğini, bu kapsamda Yerel Mahkeme tarafından bu hususa ilişkin değerlendirme yapılmaksızın doğrudan doğruya “Devlet memurluğundan çıkarma” cezası verilmesinin haksız olduğu, söz konusu eylemin “Devlet memurluğundan çıkarma” cezasını gerektiren fiil ve haller içerisinde yer almadığına kanaat getirip, müvekkilin “görevini sonlandıran” sözleşmesinin feshedilmesine ilişkin işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmış ve Ankara 14. İdare Mahkemesinin kararının BOZULARAK, temyiz istemimizin kabulüne karar vermiştir.
ÇALIŞMA BAKANLIĞI ÖNÜNDE ASKERİ İŞYERLERİNDEKİ DEVLET MEMURLARI VE TÜM MEMURLARIN HAKLARINI İSTEDİK
Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş açıklamasına, hain terör saldırılarında yitirdiğimiz tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet, yaralı asker ve polislerimize acil şifalar dileyerek başladı.
Yokuş, “Son 20 günde 33 şehit verdik. Bölücü eşkıya alçakça saldırılarını sürdürüyor. Ülke sahipsiz, hükümet kurulamıyor, millet endişeli. Siyasetçiler sorumluluklarını yerine getirmeli, biran önce koalisyon hükümeti kurulmalı, bölücü teröre karşı millet olarak top yekün mücadele başlatılmalıdır. Ayrıca, Hakkari Çukurca Üzümlü Sınır Kapısı’nda görevli 7 Gümrük Muhafaza Memurumuzdan dün sabahtan beri haber alınamamaktadır. Akıbetleri belirsizliğini korumaktadır. Bölücü terör örgütünün rehin aldıklarına dair iddialar bulunmaktadır. Güvenlik güçlerimiz konuyla ilgili derhal kapsamlı bir çalışma başlatmalıdır” dedi.
BU TOPLU SÖZLEŞME ASKERİ İŞYERLERİNDE ÇALIŞAN DEVLET MEMURLARININ SORUNLARININ MASAYA RESMİ OLARAK TAŞINACAĞI İLK TOPLU SÖZLEŞME
Bilindiği üzere, Türk Silahlı Kuvvetleri’nde çalışan sivil memurlar 657 Sayılı DMK kapsamında olmalarına rağmen, bir çok kanunda asker kişi sayılmakta ve asker gibi cezaya tabi tutulmaktadır. Bir tutuldukları askeri personele göre özlük, sosyal ve mali hakları da oldukça düşüktür. Bugün burada oluşumuzun sebebi de 2016 – 2017 yılları toplu sözleşme görüşmelerinde Askeriye’de çalışan devlet memurlarının sorunlarının çözülmesidir.
Bilindiği üzere Askeri işyerlerinde çalışan devlet memurları 31 Temmuz 2013 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmelik sonrası sendikalı olma hakkını elde etmişlerdir. Askeri işyerlerinde çalışan sivil memurların sorunlarının resmi olarak gündeme getirileceği ilk toplu sözleşme, 2016 ve 2017 yıllarını kapsayan toplu sözleşme olacaktır. Bu sebeple yapılacak toplu sözleşme, askeri işyerlerinde çalışan devlet memurları için ayrı bir önem arz etmektedir.
232 VE 233. MADDELER KALDIRILMALIDIR
Askeriyedeki sivil memurlar, amirin insiyatifine, sözlü emirlere göre çalışmaktadır. 24 saat nöbet adı altında iki günde bir ailesini zor gören sivil memurlar emir komuta zinciri içinde angaryaya maruz kalmaktadır. Görevlendirmelerin yazılı olarak yapılması, vardiya usulü çalışma ve angaryadan kurtulabilmesi için 657 Sayılı DMK’nın 232’inci maddesi kaldırılmalıdır.
657 sayılı DMK’ya göre, memurların çalışma saatleri haftalık 40 saat olarak belirlenmesine rağmen, sivil memurlarda bu süre bazen 80 saate ulaşmaktadır. Üstelik yapılan fazla çalışmanın karşılığı da ödenmemektedir. Sivil memurlar, orduevi, sosyal tesis ve kamplardan yararlanamamaktadır. Lojman tahsisinde sivil memurlara verilen %5’lik kontenjan uzman çavuşlarla birlikte kullandırılmaktadır.
Askeriye’de çalışan devlet memurlarının en önemli ikinci sorunu ise 657 saylı DMK’nın 233. Maddesidir. Buna göre askeriyede çalışan devlet memurları, üniformalı askeri personel gibi askeri ceza hükümlerine çarptırılır. 657’nin 233. Maddesi kaldırılarak, askeri iş yerlerinde çalışan memurlara da 657’ye tabi devlet memurlarına uygulanan idari işlemler yapılmalıdır.
ÜNİFORMALI ASKER GİBİ MUAMELE GÖREN SİVİL MEMURLAR, EKONOMİK VE SOSYAL HAKLAR BAKIMINDAN ONLARIN ÇOK AŞAĞISINDADIR
Askeri personelin iş tanımına uygun olarak çalıştırılmayan devlet memurları, üniformalı subay v east subay gibi çalıştırılmakta ve hatta içtimaya çıkarılmaktadır. Ancak, Subay ve astsubayların ekonomik ve sosyal haklarından yararlandırılmadığı gibi, onlar gibi askeri mahkemelerde yargılanmaktadırlar. Üniformalı askerler gibi araziye çıkmalarına rağmen arazi tazminatı almamaktadırlar. Askeri personele çalışma sürelerine ek olarak verilen 1/4 oranındaki fiili hizmet zammından da yararlanamayan devlet memurları, ekonomik olarak oldukça aşağıdadırlar. Silahlı kuvvetler bünyesinde çalışan devlet memurları, 1632 Sayılı Askeri Ceza Kanunun 3’ncü maddesindeki “sivil personel” ibaresi ile 1602 sayılı Askeri Yüksek İdari Mahkemesi Kanununun 20. Maddesindeki “sivil memurlar” ibaresinin kaldırılmasını ve yerine “devlet memuru” ibaresinin konulmasını istemektedirler.
Unvanlı tüm kadroların askeri personel içinden atandığı TSK’da, devlet memurlarının yükselme şansı maalesef yoktur. Bu durum çalışma barışını ve motivasyonlarını da düşürmektedir. Bu konuda bir düzenleme yapılmalı ve Görevde Yükselme Sınavları açılmalıdır.
Askeri işyerlerinde çalışan sivil memurlar bu sorunlarının biran önce çözülmesini ve diğer kurumlarda çalışan memurlar gibi eşit haklara kavuşmayı talep etmektedirler. Askeri işyerlerinde çalışan devlet memurlarının mesleki ve çalışma şartlarıyla ilgili bir çok sorunları bulunmaktadır. Bu sorunlar detaylı bir şekilde, Konfederasyonumuz tarafından toplu sözleşme görüşmelerine taşınmıştır. Kamu işverenin eşitlik ve adalet adına, Askeriye’de çalışan devlet memurlarının haklarını vermesini talep ediyoruz.
2014 – 2015 YILLARINDA MEMURLARIN KAYIPLARININ GİDERİLMESİ İÇİN 2000 TL İSTİYORUZ
Bilindiği üzere iktidardan beslenerek hormonlu bir şekilde büyüyün malum Konfederasyonun 2014 ve 2015 yılları için imzaladığı toplu sözleşmeye göre memurlar 2000 TL kayba uğramıştı. Öncelikli olarak, bu kaybın giderilmesi için 2000 TL telafi ödemesi istiyoruz. Ayrıca, 2016 yılı için %6+6 ve taban aylığa 100 TL zam istiyoruz. 2017 yılı içinse %10+10 ve taban aylığa net 150 TL artış istiyoruz.
2016 ve 2017 yılları için yapılacak toplu sözleşmede taleplerimizden bazıları şu şekildedir:
Gelir vergisi dilimlerinin yüksekliği nedeniyle memurlara yapılan artışlar vergi olarak geri alınmaktadır. Bu sebeple gelir vergisi dilimlerinde yeniden düzenleme yapılması,
Kamu çalışanları arasındaki ek gösterge, yan ödeme ve özel hizmet tazminatıyla ilgili eşitsizliğin giderilmesi,
Ek ödemelerin emekliliğe sayılması, 4/B’li ve 4/C’lilerin kadroya geçirilmesi, Fazla mesai ücretlerinin işçilerdeki gibi ödenmesi,
Yardımcı hizmetler sınıfının memur yapılması, 2005’ten sonra işe girenlere 1 derece verilmesi,
Her iki yılda bir görevde yükselme sınavı yapılması, Kamuda A sınıfı kadrolara, mevcut çalışanlarında girebilmesi için yönetmelik değişikliği yapılması
Yükselme sınavlarında sözlü sınavın kaldırılması, Tüm memurlara servis imkanının sağlanması, sağlanamıyorsa ücretinin verilmesi
Öğle yemeğinin, Kamu işçilerinde olduğu gibi ücretsiz verilmesi, yemek çıkmayan kurumlarda ücretinin memura ödenmesi,
Kreş yardımının biran evvel hayata geçirilmesi, Aile yardımı ve çocuk paralarının artırılması
MEMURLARA DA GREV VE SİYASET HAKKI VERİLMELİDİR
Memurlara Grev Hakkı verilmesi, Toplu Sözleşme sonrası başvurulan Hakem Kurulu yapısının değiştirilmesi,
Memura siyaset serbestisi getirilmesi, Kamuda siyasi ayrımcılığın önünün kesilmesi. Bunun için iktidar ve bürokratları bağlayıcı hükümlerin olduğu bir düzenlemenin yapılması,
Kurum İdari Kurulu Toplantılarının formaliteden çıkartılıp, işlerlik kazandırılması
Kamu Görevlileri Danışma Kurulu’nun daha sık toplanması ve aldığı kararların bağlayıcı olması
Memurlar için Toplu Sözleşme Görüşmesi ve Kamu Görevlileri Danışma Kurulu’nda çıkan kararların tam ve eksiksiz uygulanması. Bunun dışında hükümetin keyfi uygulamalar yapmaması
Kamu’da 200’ü aşkın kurumdaki Yönetmeliklerin eşit hale getirilmesi
Belediyelere verilen ayrıcalıkların diğer kurumlara da verilmesi ya da eşitlenmesi
Yukarıda ifade ettiklerimiz, 2016 ve 2017 yılı toplu sözleşme taleplerimizden bazılarıdır.
Türk Büro-Sen olarak, kapsamımıza giren 57 kamu kurumunda çalışanların sorunlarının çözümü başta olmak üzere, milyonlarca memur ve memur emeklimizin haklarını bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da her platformda savunmaya devam edeceğimizi kamuoyuna bir kez daha saygı ile duyururuz” dedi.
Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı önünde gerçekleştirilen basın açıklamasına Konfederasyonumuz Genel Başkanı İsmail Koncuk, Konfederasyonumuza bağlı Sendikaların Genel Başkanları, Genel Başkan Yardımcılarımız Bayram Öztürk, Osman Eksert, Hüseyin Aslan, Cafer Seçer, Ankara 13 Nolu Şube Yönetimimiz, Ankara Şube Başkanlarımız ve çok sayıda Askeri İşyerlerinde çalışan devlet memuru katıldı.
REKABET KURUMU BAŞKANI TORLAK’I ZİYARET ETTİK
Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş beraberinde Ankara 9 Nolu Şube Başkanımız Aydın Yılmaz ve Rekabet Kurumu Temsilcimiz Hasan Beşler ile 04.08.2015 tarihinde Rekabet Kurumu başkanlığına getirilen Prof. Dr. Ömer Torlak’ı ziyaret etti.
Genel Başkanımız ziyarette, Rekabet Kurumu’na diğer kurumlardan yapılacak nakillerle ilgili “Başka kurumlardan yapılacak nakillerde Başbakanlık Yönetmeliği dikkate alınmalıdır. Kurumdaki boş kadroların yatay geçişlerle doldurulması kurumda yükselme bekleyen memurların haklarını gasp etmektedir. Yatay geçişler durdurulmalıdır. Kurumda Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açılmalıdır. Personelin moral ve motivasyonu açısından bu sınavın açılması oldukça önemlidir. Kurum İdari Kurul toplantılarında alınan kararların uygulanması da çalışanları motive edecektir” dedi. Yokuş, Sendika temsilcilik odasının fiziki şartlarının da iyileştirilmesi gerektiğini iletti.
Kurum Başkanı Prof. Dr. Ömer Torlak, “Diğer kurumlardan yapılacak olan nakillerde Başbakanlık genelgesine dikkat edeceğiz.
Çalışanlarımızın moral ve motivasyonu bizim için oldukça önemli. Bu sebeple Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavını bizde açmak istiyoruz” dedi. Torlak, kendisine ilettiğimiz diğer sorunlarla da ilgileneceğini belitti.
ASKERİ NEZAKET KURALLARI HAKKINDAKİ YAZIMIZ
İDARE, ALEYHİNE AÇILAN DAVADAN SONRA HATALI UYGULAMANIN DAYANAĞI OLAN İŞLEMİN UYGULANMASINI KALDIRDI
Davanın açılmasından sonra davalı idare tarafından 23.09.2014 tarih ve 8358 sayılı yazı ile dava konusu 2005/20 sayılı genel yazı işlemden kaldırılmıştır. Davalı idare tarafından bu konuya ilişkin bildirim Ankara 6. İdare Mahkemesinin 2014/1288 E. sayılı dava dosyasına yapılmış olup, idare mahkemesince konusuz kalan dava hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir.
SAYIŞTAY BAŞKAN YARDIMCISI MİKTAD ÖZKAN İLE GÖRÜŞTÜK
Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, Ankara 11 Nolu Şube Başkan Yardımcımız Bayram Karagöz ve Cengiz Yılmaz ile 23.07.2015 tarihinde Sayıştay Başkan Yardımcısı Miktad Özkan’ı ziyaret etti. Ziyarette Bölüm Başkanı Mehmet Bozkurt da hazır bulundu.
“2008 yılından bu yana Görevde Yükselme Sınavı açmayan Sayıştay Başkanlığı, boş bulunan müdür kadrolarına yatay geçiş ve hülle yolu ile doldurmaktadır” diyen Genel Başkanımız Fahrettin Yokuş, Bu durumun çalışanlar arasında tepkiye yol açtığını, İdarenin kendi personelinin haklarını gasp ederek seçtiği yönetimin, büyük bir adaletsizliğe sebep olduğunu, bu yoldan dönülmesi gerektiğini Sayıştay Başkan Yardımcısı Miktad Özkan’a iletti.
Yokuş, “Bir denetim kurumu olan Sayışta Başkanlığı’nın 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun olmazsa olmaz ilkelerinden olan liyakat, kariyer, birikim ve tecrübe gibi hususlar çiğnenerek yapılan atamalar kamu vicdanını yaralamaktadır. Sayıştay’da VHKİ kadrosunda çalışan bir memurun, 1 hafta önce muvafakat verilerek Ankara Pursaklar Belediyesi’ne geçişi sağlanmış ve aynı şahıs 1 hafta sonra Sayıştay Başkanlığı’na “Yazı İşleri Müdürü” olarak başlatılmıştır. Bu çirkin bir hülle yoludur. Kabul edilmesi mümkün değildir. Kurumun itibarı zedelenmekte, daha önemlisi kurum çalışanları itibarsızlaştırılmaktadır. Sendika olarak bu olayın peşini bırakmayacağız ve hukuki her yola başvuracağız. Biran evvel kurumda Görevde Yükselme Sınavı açılarak, çalışanların yükselmelerinin önündeki engeller kaldırılmalıdır” dedi.
Sayıştay Başkan Yardımcısı Miktad Özkan ise, taleplerimizde haklı olduğumuzu ve Görevde Yükselme Sınavı’nın en kısa zamanda açılması için gerekli çalışmaların başlatılacağını belirtti.