Atatürk
Ana Sayfa Blog Sayfa 8

TÜRK BÜRO-SEN ARTVİN ŞUBESİ 1. OLAĞAN GENEL KURULU

0


Türk Büro-Sen Artvin Şubesi 1.Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi. 9 Haziran 2024 Pazar günü yapılan Genel Kurula; Genel Başkan Yardımcılarımız Vedat ULU ve Özgür ÇELİKBAŞ, Ardahan İl Temsilcimiz Umut EKİNCİ, Türkiye Kamu-Sen Artvin İl Temsilcisi Türk Eğitim-Sen Artvin Şube Başkanı Hüseyin AYDIN, Türk Yerel Hizmet-Sen Artvin İl Temsilcisi Talat AKYÜZ ile TÜRKAV Artvin İl Temsilcisi Fatih AVCI ve üyelerimiz katılım sağladı.
Divan Başkanlığını Genel Başkan Yardımcımız Vedat ULU’nun yaptığı Genel Kurulda Genel Başkan Yardımcımız Özgür ÇELİKBAŞ’ta konuşma yaparak “Artvin Şubesinin sendikamıza, kamu çalışanlarımıza ve Artvin’imize hayırlı olması temennisinde bulundu.

Yapılan seçim sonucunda;

Zafer Serhat GÜNEŞ
Orhan TEKİN
Cemre ÖZMERMERCİ
Adem Buğra BOZBAŞ
İlknur GÖĞÜŞ ÇAKIR
Engin ULUKÖY
Uğur BAHADIR

Türk Büro-Sen Artvin Şube yönetimine seçilmişlerdir.
104. Şubemiz olan Artvin Şubemizin Sendikamıza ve
Artvin’ imize hayırlı olmasını dileriz.

DEVLET MALZEME OFİSİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KİK TOPLANTISI YAPILDI

0

Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdür Yardımcısı İsmet Keskin Başkanlığında 29.05.2024 tarihinde gerçekleştirilen Kurum İdari Kurul Toplantısına Sendikamızı temsilen Genel Başkan Yardımcımız Nebi Yay, Ankara 9 nolu Şube Başkanımız Ömer Çakmak Şube Yönetim Kurulu Üyelerimiz Zeki Koca ve Murat Aydoğdu katıldı.

 

ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI KİK TOPLANTISI

0

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığımızda en fazla üyeye sahip olan sendikamız temsilcileri ile işveren vekilinden oluşan Kurum İdari Kurulu, 2024 yılı Nisan ayı toplantısını 25.04.2024 tarihinde saat 16.00’da Bakanlığımız A Blok 1. Kat Toplantı Salonunda gerçekleştirmiş olup alınan kararlar Ek’te gönderilmiştir.    

SOSYAL GÜVENLİK HAFTASI MÜNASEBETİ İLE TÜM İLLERİMİZDE BASIN AÇIKLAMASI YAPTIK

0

Sosyal Güvenlik Haftası münasebetiyle, Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanlarımızın sorun ve talepleri ile ilgili 16.05.2024 Perşembe günü tüm illerimizde eş zamanlı olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Müdürlükleri önünde;

-SGK’nın toplum için önemi

-SGK da personel ihtiyacı

-SGK çalışanlarımızın mali ve özlük haklarının iyileştirilmesi

-Kamuda tasarruf paketi sebebi ile kaldırılması düşünülen servis konularını da içiren basın açıklamamızı yaptık.

BASIN AÇIKLAMASI

Çok Değerli Sosyal Güvenlik Kurumu Çalışanları Değerli Basın Mensupları

Bilindiği üzere her yıl 13-19 Mayıs tarihleri arası Sosyal Güvenlik Haftası olarak kutlanmaktadır. Ülkemiz ve tüm dünyanın içinden geçtiği bu zorlu dönemde Devletin her vatandaşına sosyal güvence sunabilmesinin önemini bir kez daha anlamış bulunmaktayız.

Sosyal Güvenlik Sistemi, toplumun tüm kesimlerini bir şemsiye altına toplaması gereken bir sistem olup; fiilen çalışanlar, çalıştığı halde kayıt dışında bulunanlar, henüz çalışma hayatına başlamamış olan çocuklar, gençler ile dul ve yetimler bu sisteme dahildir.

Türkiye’de kayıt dışı istihdamın her yıl artması, iş tanımları skalasının yapılmaması ve kamuda farklı statülerde istihdam politikaları neticesinde, sosyal güvenlik şemsiyesi delik deşik hale getirilmiştir.

Öncelikle kayıt dışı istihdamın kayıt altına alınması, istihdam yaratacak yatırımlara öncelik verilmesi, prim yükünün hafifletilmesi, makul olmayan yaş ve prim ödeme gün sayılarının çalışanlar üzerinde oluşturduğu psikolojik etkinin ortadan kaldırılması ve sigortalılığı özendirecek tedbirlerin alınması gerekmektedir.

SGK ÇALIŞANLARI MUTSUZ

Bağ-Kur, SSK ve Emekli Sandığı birleştirilerek, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun meydana getirilmesinin üzerinden 18 yıl geçmesine rağmen, kurumsal kimliği maalesef henüz oturmamıştır.

Değerli Basın Mensupları;

Bilindiği üzere geçtiğimiz yıl 2.250.000 vatandaşımızı ilgilendiren kamuoyunda EYT olarak bilinen Emeklilikte Yaşa Takılanlar ile ilgili kanun Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden geçerek kanunlaşmış, uygulamada kadrosu 38.000 olmasına rağmen fiilen 23.000 personel ile rutin iş yükü kamu ortalamasının üzerinde olan fedakar ve cefakar SGK çalışanlarıyla bu hizmet verilmiş, öngörülen tarihten önce vatandaşların aylık bağlama işlemleri neticelendirilmiştir.

Sendikamız Türk Büro Sen, bu kadar ağır iş yüküne karşı Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanlarını bir nebze olsun rahatlatmak adına;

“666 sayılı KHK ile kaldırılan ikramiyelerin yeniden müktesep hak olarak düzenlenmesi”

“Sosyal Güvenlik Hizmetleri Sınıfı oluşturulması ve buna bağlı Sosyal Güvenlik Tazminatı ödenmesi”

“666 sayılı KHK ile kaldırılan fazla mesai ücretlerinin tekrar ödenmesi”

“Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanları, yaptıkları iş bakımından uzmanlık gerektiren bir görev ifa etmesi sebebiyle, bazı kamu kurumlarında olduğu gibi Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanlarına da Sendikamızın vermiş olduğu kanun teklifi değerlendirilerek, uzmanlık hakkı verilmesi”

“Yönetim Kurulu Yetkisinde bulunan Ek Ödeme Oranlarının %50 oranında arttırılması ve yılda 4 kez brüt asgari ücret seviyesinde olmak üzere ikramiye verilmesi”

“Birinci Dereceye gelen tüm personelin 3600 Ek Göstergeden faydalandırılması ayrıca ilave ek ödemenin emekli maaşlarına yansıtılması”

“Hukuk Birimlerinde görev yapan İdari Personele Vekalet Ücreti ödenmesi“

“Yardımcı Hizmetler Sınıfının kaldırılmasına yönelik çalışma yapılması ile bu durumdaki personelin GİH Sınıfına ivedilikle geçirilmesi”

“Denetimlerin etkin ve verimli bir şekilde yapılabilmesi için sosyal güvenlik denetmenlerinin grup başkanlığı şeklinde yapılandırılması ve Denetim Tazminatlarının arttırılması”

“5510 Sayılı Kanun sonrası ilk defa devlet memurluğuna atananların emeklilik haklarının düzeltilmesi”

“Merkez Teşkilatında görev yapan Şube Müdürlerinin Sosyal Güvenlik Uzman Kadrolarına geçişlerinin sağlanması, Müdür ünvanlı tüm kadrolara Makam/Görev Tazminatı tahsis edilmesi”

“Kurum Alacağının Tahsili ile Görevli İcra Memurları başta olmak üzere 5. Derece kadroların tenkis edilerek 3. Derece kadroların ihdas edilmesi ve özlük haklarının düzenlenmesi”

“Kurumun orta kademe yönetiminde bulunan Şeflerin Özel Hizmet Tazminat oranlarının arttırılması”

“Sözleşmeli Personelin tahsil durumlarına göre uygun kadrolara geçirilmesi” ni

talep etmekle birlikte

Ayrıca;

13 Mayıs 2024 tarihinde açıklanan Kamuda Tasarruf Paketi ile toplu taşıma olan yerlerde personel servislerinin kaldırılmasına yönelik kararın Kamuya hiçbir faydası olmayacağı gibi, aksine zarar getireceği açıktır. Bu karar özellikle trafik yoğunluğunun olduğu büyükşehirlerde daha fazla trafik, iş gücü kaybı ve yakıt masrafı yaratacaktır. Bunun yanında servis hizmetlerine yönelik alınmış toplu sözleşme kararlarının da böyle bir çalışmaya konu edilmesi, sendikacılık ve toplu sözleşme ilkelerine aykırı bir durum olarak toplu sözleşmenin özerkliğini yok etmek anlamı taşıyacaktır. Toplu sözleşme ile alınan kararların idari keyfiyete konu edilmesi, sendikal teşkilatlanma hürriyetine ve toplu sözleşme hakkına darbe vurmak anlamına gelmektedir. Böyle bir karar diğer toplu sözleşme hükümlerinin de iptal edilebilmesinin önünü açacaktır.

Özellikle Kamuya yeni personel alımının emekli olan kamu görevlisi sayısıyla sınırlandırılması mutlak surette gözden geçirilmesi gereken bir karardır. Hepimizin bildiği gibi Sosyal Güvenlik Kurumunda büyük oranda personel açığı olduğu bilinen bir gerçektir. Özellikle büyük şehirlerde kamu hizmetleri az sayıdaki personelin üstün gayretleriyle yürütülmektedir. Böyle bir karar, önümüzdeki yıllarda artacak nüfusa ve hizmet ihtiyacına paralel olarak kamu çalışanı açığının daha da büyümesine ve kamu hizmetlerinin aksamasına yol açacaktır. Ayrıca emekli maaşlarının düşüklüğü nedeniyle kamu görevlilerimiz emekli olmak istememekte tüm çalışanlar 65 yaşına kadar görevlerinde kalmayı tercih etmektedir.

 

Değerli Sosyal Güvenlik Kurumu Çalışanları ve Kıymetli Basın Mensupları;

Türk Büro-Sen olarak, Sosyal Güvenlik Haftasını kutlarken, vatandaşlarımıza kesintisiz hizmet sunan Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanlarının haklarının korunup, geliştirilmesi noktasında mücadelemizin devam edeceğini kamuoyuna saygı ile duyururuz.

 

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARI İÇİN BASIN AÇIKLAMASI

0

Değerli Basın Mensupları,

Kıymetli 112 Acil Çağrı Merkezi Çalışanlarımız;

 

Bilindiği üzere 112 Acil Çağrı Merkezi Devlet hayatımıza yeni giren bir kurum olup insan hayatına dokunarak önemli bir görev ifa etmekte ve personeli mesai mefhumu gözetmeksizin yoğun ve tempolu bir şekilde çalışmaktadır. Çağrı Merkezi Personeli; ülke çapında yaşanan her acil yardım çağrısını, konuyla ilgili en yakın yardım ekibine ileterek yaşanabilecek birçok olumsuzluğun önüne geçmektedir. Bunu yaparken doğru bilgiye ulaşmak için zamanla yarışmakta ve doğru yönlendirme yapmanın hayati önem taşıdığı bilinciyle hareket etmektedir.

 

Ancak, kurulduğu günden bugüne 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorunları ile ilgili Türk Büro-Sen olarak Bakanlık ile yaptığımız görüşmeler neticesinde yetkililerin yaptığı olumlu çalışmalara rağmen, artan iş yükü ve yeni eklenen görevlerle mevcut sorunlara yenilerinin eklendiği görülmüştür.

 

Sendikamızca aşağıda belirtilen sorun ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerimizin dikkate alınması halinde 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının veriminin yükseleceği, motivasyonunun artacağı, kuruma aidiyet duygusunun gelişeceği ve çalışma barışı ile birlikte hizmet kalitesinin de en üst düzeye çıkacağı değerlendirilmektedir.

 

Bu kapsamda;

  • Ülke genelinde 112 Çağrı Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren diğer kurum çalışanlarına kıyasla önem derecesi yüksek olan görevi ifa eden 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının özlük ve sosyal haklarının iyileştirilmesi,
  • 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları radyasyonlu ortamda görev yapmaları nedeniyle çeşitli meslek hastalıkları ile karşı karşıya kalmakta olup, kurum çalışanlarına yıpranma hakkı verilmesi,
  • Mevcut 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin günün şartlarına uygun hale getirilmesi ile ayrıca çalışma saatleri eşitsizliğinin giderilmesi,
  • 657 sayılı Kanunun 99’uncu ve 178’inci maddelerinde yer alan fazla çalışma ücretinin 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarına da ödenmesi ile bu ücretin resmi tatil ve bayram günlerinde normal günlerden farklı değerlendirilmesi,
  • Yetersiz olan personel sayısının artırılarak genele yaygın vardiya düzenlemesine gidilmesi ile illerin vardiya sistemi belirlenirken personel sayısı, çağrı yoğunluğu ve ulaşım ile yemek sorununun dikkate alınması,
  • Hedefi olan çalışanın daha verimli olacağı göz önünde bulundurularak, ara yönetici kadrolarının (şef, müdür yardımcısı vb.) ihdas edilmesi,
  • Günlük çağrı ortalaması makul sınırın oldukça üstünde olan illerde ivedi olarak yeni personel istihdamının sağlanması,
  • İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 19.09.2019 tarih ve 15982 sayılı yazısında da belirtildiği üzere, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde faaliyetlerin daha sağlıklı sunulabilmesi için, 112 Çağrı Merkezi personelinin Valiliklere bağlı başka birimlerde görevlendirilmemesi,
  • 2022-2023 yıllarını kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşmenin 21. Maddesi gereği, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde çalışan personelden yalnızca “Çağrı Karşılama Memuru” unvanlı personelin ek ödeme oranlarına 10 puan ilave edilmiştir. 6. Dönem Toplu Sözleşmede verilen bu hak, 7. Dönem Toplu Sözleşmede de devam etmekte, aynı kurumda çalışan ve kadro unvanları farklı olsa dahi aynı işi yapan 112 Acil Çağrı Merkezi personeli bu ek ödeme ilave puanından yararlanamamaktadır. “Çağrı Karşılama Memuru” kadrosunda görevli personelin lehine yapılan düzenlemenin 112 Acil Çağrı Müdürlüklerinde görevli diğer bütün unvanlardaki personel için de uygulanmasının sağlanması,
  • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü bünyesinde görev yapan diğer Bakanlıklara bağlı çalışanların, farklı ödemelerle (döner sermaye, tayın bedeli vb.) mağduriyetleri bir ölçüde giderilmekteyken; İlk çağrıyı alarak süreci başlatan ve Tayın Bedelinden yararlanamayan 112 Acil Çağrı Müdürlüğü personeline ivedi olarak Tayın Bedeli verilmesinin sağlanması,

 

Bir bütün olarak önem arzetmektedir.

 

Sendikamızca tespit edilerek; basınımız ve kamuoyuyla paylaştığımız sorunların giderilmesi ve taleplerin karşılanması ile şartların iyileştirilmesi durumunda personelin memnuniyetinin ve kurum aidiyetinin artacağı, bununda sunulan hizmetin kalitesini artıracağı aşikardır.

 

TÜRK BÜRO-SEN olarak 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorun ve taleplerinin takipçisi olacağımızı belirtiyor, Değerli Basın Mensuplarına ve Kıymetli 112 Acil Çağrı Merkezi Çalışanlarına katılımlarından dolayı teşekkür ediyoruz.

ARTVİN ŞUBE 1. OLAĞAN GENEL KURULU

0

Artvin Şubemizin 1. Olağan Genel Kurul toplantısı 08.06.2024 tarihinde 13.00 – 17.00 saatleri arasında Çarşı Mahallesi Merkez Camii Caddesi Selimiye Sok. No:8 Türkiye Kamu-Sen İl temsilciliğinde Merkez/Artvin adresinde aşağıda belirlenen gündem ile yapılacaktır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı 09.06.2024 tarihinde aynı yer ve aynı saatte yapılacaktır.

GÜNDEM:

1-Yoklama ve açılış
2-Saygı duruşu ve İstiklal Marşı
3-Divan teşekkülü
4-Protokol konuşmaları, Dilek ve temenniler
5-Seçim usul ve esaslarının okunması
6-Yönetim, denetim, disiplin kurulu asil ve yedek üyelerinin seçimi

 

HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI KİK TOPLANTISI YAPILDI

0

 

Hazine ve Maliye Bakanlığı Personel Genel Müdürü Fatih Altınkayık başkanlığında 29.04.2024 tarihinde gerçekleştirilen Kurum İdari Kurul Toplantısına Sendikamızı temsilen Genel Başkan Yardımcımız Nebi Yay,Nevşehir İl Temsilcimiz Nurullah Gökmen, Ankara Maliye Şube Başkanımız Murat Akbaş katıldı.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI KİK TOPLANTISI YAPILDI

0

Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Mustafa KILINÇ Başkanlığında 29.04.2024 tarihinde gerçekleştirilen Kurum İdari Kurul Toplantısına GİB Daire Başkanı M.Ali ESER GİB Grup Başkanı Kadir Çiçek; Sendikamızı temsilen Genel Başkan Yardımcımız Vedat Ulu, Ankara 2 Nolu Şube Başkanımız Selahattin Olgun, İzmir 3.Nolu Şube Başkanımız Hasan DEMİREL ve Eskişehir Şube Başkanımız Alp ARSLAN katıldı.

Toplantıda alınan kararlar ektedir.

ANKARA DEFTERDARIMIZ SN. CUMA ORULLUOĞLUNU ZİYARET ETTİK.

0

Genel Başkan Yardımcımız Nebi Yay,
Ankara Maliye Şube Başkanımız Murat AKBAŞ , Şube Yönetim Kurulu Üyemiz
İsmail ERSOY ve Ankara Defterdarlık işyeri temsilcilerimiz
Süleyman KORKMAZ ve Musa KARHAN ile birlikte Ankara Defterdarımız Sn. Cuma ORULLUOĞLU nu ziyaret ederek çalışanların sorun ve talepleri iletilmiştir. Sn. Defterdarımıza sorunlara karşı duyarlılığı için teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dileriz.
Ayrıca Defterdarlığa bağlı birimlerde çalışan arkadaşlarımız ziyaret edilmiştir.