Atatürk

CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA TÜRK YÜZYILINDA; 100. ŞUBEMİZ AMASYA’DA… AMASYA GENELGESİ RUHU VE AZMİ İLE MEMURLARIMIZ İÇİN MÜCADELE EDECEĞİZ

Amasya Şubemiz kuruluş Genel Kurulunu 08.10.2023 tarihinde gerçekleştirdi.
Genel kurula Genel Başkanımız Türkeş Güney, Genel Başkan Yardımcımız Sami Çam, Nebi Yay, Emrah Coşkun, Özgür Çelikbaş, Amasya Belediye Başkanı Bayram Çelik, MHP İl Başkanı Mustafa Akgül, Belediye Başkan Yardımcımız Muammer Tufanoğlu Türkiye Kamu-Sen İl Temsilcimiz, Sendikalarımızın Şube Başkan ve Yöneticileri, çevre illerden Şube Yöneticilerimiz ve davetliler katıldı.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan Genel Kurulda Genel Başkan Yardımcımız Emrah Coşkun divan başkanlığı görevini yürüttü.
Genel Başkanımız Türkeş Güney konuşmasında Cumhuriyetin 100. Yılında, 100. Şubemiz Amasya Şubemizin kuruluşunu yapmaktan gurur duyuyoruz. Sendikamıza, memurlarımıza hayırlı olsun. Tarihimizin en önemli kararlarının alındığı Amasya Genelgesi ruhu ile memurlarımız için mücadele edeceğiz. Cumhuriyetin II. yüzyılı, “Türk Yüzyılı” olacak, biz de Devletimize ve Milletimize inanıyor, bu hedefe, bu misyona katkı sağlamak istiyoruz” dedi.
Genel Başkanımız Türkeş Güney 3600 Ek gösterge, YHS ve 2008 öncesi ve sonrası işe girenlerle ilgili şunları ifade etti;
📌Devlet memurlarının, ek göstergelerinin artırılmasına ilişkin, 6.dönem toplu sözleşme ( Ağustos 2021) görüşmelerinde; Ek Gösterge Çalışması başlıklı 51. maddesinde “Kamu kurum ve kuruluşlarının görüşleri alınarak, 3600 ek gösterge düzenlemesi dahil olmak üzere, ek göstergelere ilişkin çalışma, yetkili konfederasyonun katkı ve katılımıyla, 2022 yılında tamamlanacaktır.” Mutakabatı ile Temmuz 2022 ayında, eğitim, emniyet, diyanet ve sağlık çalışanları sınıfında yer alan 1. dereceye gelmiş memurlar ile GİH sınıfında yer alan bazı ünvanların ek göstergesi, 1 Temmuz 2022 tarih ve 31887 sayılı resmi gazetede yayınlanan 7417 sayılı kanunla 3600 rakamına yükseltilmiştir.
📌Dört meslek grubu ile GİH sınıfındaki bazı ünvanların ek gösterge 3600 rakamına çıkarılması ile, GİH ve THS’de 1.dereceye gelmiş memurların mağduriyeti 7417 sayılı kanunun TBMM’deki görüşmelerinde sendikamız Türkiye Kamu Sen ve Türk Büro Sen tarafından dile getirilmiş, kanun teklifi hazırlanmış, TBMM’ye taşınmıştır.
📌14 ve 28 mayıs seçim sath-ı mahallinde; Sn.Cumhurbaşkanımız ve önceki dönem çalışma bakanımız tarafından 1.dereceye düşen memurların ek göstergesinin 3600’e çıkarılacağı, kanun teklifinin hazır olduğu, TBMM açılır açılmaz yüce meclise taşınacağı ifade edilmiştir.
📌Yetkili sendika tarafından 7.dönem toplu sözleşme sürecinde, mutabakat ve anlaşma sağlanan hususlar arasında, Ek Gösterge Çalışması başlıklı 51.maddeye, 2 yıl önce gerçekleştirilen 6.dönem toplu sözleşmede yer alan cümle aynen, kopyala yapıştır anlayışı ile yazılmış, 3600 ek göstergenin GİH ve THS’de yer alan 1.dereceye düşmüş memurların haricindeki meslek ve ünvanlar bazında çözüldüğü unutulmuştur.
📌Bu husus da göstermektedir ki; gerekli yetkili sendika, gerek kamu işvereni toplu sözleşme masasında gerekli özeni göstermemiş, 3600 ek gösterge konusunda temmuz 2022 ayında 7417 sayılı kanunla kaydedilen çok önemli aşama ihmal edilmiş, unutulmuştur.
📌2008 öncesi ve sonrasında işe girenlerin yaşadıkları hak kayıplarının giderilmesi ile Yardımcı Hizmetler Sınıfı miadını doldurduğunu ve YHS Çalışanlarının GİH’e geçirilmesini talep ettik. Biz Türkiye Kamu-Sen ve Türk Büro-Sen olarak, bu talebimizi de masaya taşıdık. Ancak yetkili ama etkisiz konfederasyon bizim bu konuda verdiğimiz mücadeleyi vermedi.”
Konuşmasının devamında zam oranlarının enflasyon tahmininin altında kaldığını ve refah payı talebimizi yineleyen Genel Başkanımız Türkeş Güney;
📌7.Dönem toplu sözleşme ile kamu hakem kurulu sürecinde; kamu işverenin teklif ettiği, memur ve memur emeklilerinin 2024 ve 2025 yılları zam oranları, Merkez Bankasının açıkladığı enflasyon tahminin çok gerisinde kalmıştır.
📌Hakem heyeti sürecinde, hedef enflasyon rakamlarının gerisinde, teklif edilen zam oranlarına şiddetle karşı çıkan tek konfederasyon olarak, açıklanan zam oranlarının dayanağını, sebebini, hakem heyetinin kamu tarafını temsil eden heyetten sorduğumuzda, yapılan açıklamanın da en az açıklanan zam oranı kadar hakka, adalete uygun olmadığını gördük ve yine masada tepki gösteren tek konfederasyon olduk.
📌Bu konuda, kamu hakem heyetine, “bugüne kadar gerçekleşen 6 toplu sözleşmede, kamu işverenin masaya hedeflenen enflasyon oranında bir zam teklifi ile geldiğini, müzakerelerin bu oran üzerinde gerçekleştirildiğini, ancak 7. dönem toplu sözleşme sürecinde, kamu işvereninin Merkez Bankasının açıkladığı enflasyon tahminin gerisinde bir zam teklifi ile geldiğini, bu durumun, “memur ve memur emeklilerimizi enflasyona ezdirmeyeceğiz” beyan ve açıklamalarına tezat olduğunu, 2024 ve 2025 yılları için masaya getirilecek zam teklif oranlarının, bundan önce olduğu gibi, en azından hedeflenen enflasyon rakamları düzeyinde olması gerektiğini, müzakerelerin bu oranların yükseltilmesi için olabileceğini ifade eden, dile getiren tek konfederasyon olduk.
📌Ancak; hakem heyetinin kamu tarafını temsil eden taraftan ve kamu işveren vekilinden aldığımız cevap “Temmuz ayında memurlara enflasyonun çok üstünde zam yapıldığı” ifadeleri oldu. Mealen kamu işvereni, temmuz ayında memurlara yapılan, ancak memur emeklisine yansımayan, bu yönü ile olumlu olarak değerlendirmediğimiz 8.077 TL ilave ek ödemenin, 2024 ve 2025 yılları için, mahsup edildiğini, geri aldığını ifade etmiş oldu.
📌Elbette; bu anlayışı, böyle bir yöntemi kabul etmediğimizi, temmuz ayında yapılan, sonuçları itibarıyla da hiç bir kesimi memnun etmeyen ilave ek ödemenin, önümüzdeki 2 yıllık maaş zamlarından mahsup edilmesinin doğru olmadığını tespit eden ve dile getiren, tek konfederasyon olduk.
📌Kamu hakem heyetinde, tüm bu yaşanılanlara sessiz ve tepkisiz kalan yetkili konfederasyonun bu tavrı, kendilerinden başka hiç bir konfederasyonun, toplu sözleşme masasında yer almasını istemediklerinin de görülmesi olmuştur.
📌Sonuç olarak; memur ve memur emeklilerimizin 2024 ve 2025 yıllarını ilgilendiren zam oranları, temmuz ayında yapılan 8.077 TL ilave ek ödemenin mahsup edilmesine, bu yönüyle de Merkez Bankasının hedef enflasyon rakamlarının gerisinde kalmıştır.
📌2024 ve 2025 yıllarında oluşacak enflasyon farkı, kamuoyunda ısrarla memur ve memur emeklisine yapılacak “zam” olarak lanse edilmekte olup, enflasyon farkı zam değil, enflasyona göre değer kaybetmiş olan, memur ve memur emeklisinin anasının ak sütü gibi helal olan, gecikmiş alacağıdır.
📌Bu konudaki haklı gerekçelerimiz ve itirazlarımız hakem heyetinin vicdanında karşılık bulmuş, fakat kamunun sayısal çoğunluğunu aşamamıştır. Refah payı konusunu her meşru platforma dile getirecek, mücadeleyi vereceğiz.” dedi.
Konuşmaların ardından oylama işlemine geçildi.
Türk Büro-Sen olarak Amasya Şube Yönetimimize başarılar dileriz.
Yapılan oylama sonucu oluşan yönetim aşağıdaki gibidir.
Ömer Sonkaya
Metehan Erbakan
Fatih Balcı
Akif Esen
Serdar Akkaya
Halil İbrahim Yıldırım
Hüseyin Atahan
image_print

DİĞER HABERLER
HABERLER

Sosyal Medyada TÜRK BÜRO-Sen

GENEL BAŞKAN

TÜRKEŞ GÜNEY

TÜRK BÜRO-SEN GENEL BAŞKANI