Site Üye Girişi
Kullanıcı Adı
Şifre
 

Üye olmak için tıklayınız
Sendika Sosyal Medya Adreslerimiz
Elektronik Dergi
Sendika Üyelik Formu
İlanlar
Üye Tespit Tutanağı
Mevzuat ve Hukuk
 Hukuk Haberleri
 Açılan Davalar & Son Durumları
 Kurum İdari Kurulları
Hizmet Koluna Bağlı Kurumlar
 Büro Hizmet Koluna Bağlı Kurumlar
Video/Ses Dosyaları
 Türk Büro-Sen Marşını Seyret
 Türk Büro-Sen Marşını Kaydet
 Atatürk Klibini Seyret
 Atatürk Klibini Kaydet
TV ve Radyo
 Tüm Canlı TV ve Radyolar
Gazeteler
Bakanlıklar
Linkler
 ÖSYM
 Kamudan Haber
 Memur Postası
TBS Mail Girişi
 TBS Mail Kutusu

ÇANKIRI ŞUBEMİZ, 4/B ALDATMACASINA DAVA AÇTIK


[ 12 Nisan 2018, Perşembe – 08:07 ]

ÇANKIRI  ŞUBE BAŞKAN YARDIMCISI YAKUP ESKİMEZ’İN YAZILI BASIN AÇIKLAMASI


Çankırı Türk Büro-Sen Şube Başkan Yardımcısı Yakup ESKİMEZ
 
“Bilindiği üzere, 30.03.2018 tarih ve 30376 Sayılı Resmî Gazetede, 2018/11587 sayılı Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar ile Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar yayımlanarak, yürürlüğe girmiştir. Bu Bakanlar Kurulu Kararı ile Sözleşmeli (4/B’li) kamu personelinin çalıştırılmasına ilişkin esaslarda bir takım değişiklikler yapılmakla, 657 sayılı Yasanın Mülga 4/C maddesi ile özelleştirme uygulamaları kapsamında işçi statüsünde çalışan personelin 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi uyarınca istihdam edilmesi düzenlenmiştir.

Ancak söz konusu işçiler ve (Mülga) 4/C’li personelin, 4/B statüsünde çalıştırılacağına dair duyduğu güven maalesef boşa çıkmıştır. 4/B’li sözleşmeli personelin çalıştırılmasına ilişkin esaslar ve ek ödeme yapılmasına dair kararda yapılan, hukuka aykırı değişikliklerle 4/B statüsünde istihdam edilmek üzere geçişleri yapılan çalışanlarının hakları olumsuz etkilenmiştir. Dolayısıyla; sosyal adaletin sağlanması ve çalışanların korunması ile çalışma barışı ve huzurunun tesisi maksadıyla, Bakanlar Kurulu Kararının ilgili maddelerinin iptali amacıyla Sendikamızca dava açılmıştır.

2018/11587 sayılı “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar ile Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin” Bakanlar Kurulu Kararında dava konusu yapmış olduğumuz hususlar aşağıda yer almaktadır:

1) Bakanlar Kurulu Kararının; 2. Maddesi ile Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslara eklenen, EK MADDE 8 hükmünün 6. Fıkrasında yer alan; “…Ücretler, görevin yapılmasını müteakiben her ayın 15'inde ödenir.” ibaresi ile; 3. Maddesi ile eklenen GEÇİCİ MADDE 11 hükmünün 3. Fıkrası; “Bu madde uyarınca atananların ücretleri, görevin yapılmasını müteakiben her ayın 15'inde ödenir.” İbaresi,

2) Bakanlar Kurulu Kararının; 2. Maddesi ile Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslara eklenen, EK MADDE 8 hükmünün 5. Fıkrasının; “…Bu personelin mazeret izinlerine dair hususlarda bu Esaslarda yer alan hükümler uygulanır.” ibaresi,

3) Bakanlar Kurulu Kararının; 2. Maddesi ile Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslara eklenen EK MADDE 9 hükmünün 15. Fıkrası; “Bu madde kapsamında istihdam edilecek personelin sözleşmeleri, 5510 sayılı Kanun hükümleri uyarınca yaşlılık veya malullük aylığına hak kazandıkları tarihte sona erer. Söz konusu tarih kuramlarınca Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından talep edilir.” ibaresi ile, 2018/11587 sayılı “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar ile Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin” Bakanlar Kurulu Kararının; 3. Maddesi ile Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslara eklenen, GEÇİCİ MADDE 11 hükmünün 4. Fıkrası; “657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin mülga (C) fıkrasının ikinci paragrafı kapsamında yer alanlardan bu madde uyarınca sözleşmeli personel pozisyonlarına atananların sözleşmeleri, 5510 sayılı Kanun hükümleri uyarınca yaşlılık veya malullük aylığına hak kazandıkları tarihte sona erer.ibareleri,

4) Bakanlar Kurulu Kararının; 6. Maddesi ile Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Karara Ekli “Sözleşmeli Personel Ek Ödeme Oranları Cetveli”ne 17. Sıradan sonra gelmek üzere eklenen; 18. Sıra; “18-Anketör, İdari Büro Görevlisi, İdari Destek Görevlisi-------------------20” ibareler Sendikamızca dava konusu yapılmıştır.

Devlet her zaman çalışanlarını koruyarak, çalışma barışını sağlamak ve çalışanların hayat standardını yükseltmek zorunluluğu altında bulunmasına rağmen; hukuki öngörülebilirlik ile hukuki güvenliği dava konusu bu düzenlemeleriyle ortadan kaldırarak, kamu personelinde oluşturduğu haklı beklentiyi zedelemektedir. En üst norm konumundaki Anayasaya ve eşitlik ilkesine aykırı biçimde; getirilen ilgili düzenlemeler, devlet memurları ile aynı işi yaparak, aynı (657 sayılı Kanun) mevzuata tabi olarak çalışmakta olan 4/B’li personel açısından kazanılmış haklar ile haklı beklentilerin de ihlali anlamına geldiği şüphesizdir.

Takdir edileceği üzere, Hukuk Devleti ilkesi bağlamında devletin; “kişi hak ve özgürlüklerini, kamu düzen ve güvenliğini, kamu sağlığını ve çevreyi, ekonomik düzeni, toplum barışını ve düzenini, genel ahlâka ilişkin kuralları ihlal eden eylemleri yani suç ve kabahatleri, ulusal ve evrensel hukuk çerçevesinde, ödetme görev ve yükümlülüğü bulunmaktadır. Ancak Devletin, esasen ve öncelikle bu kuralların ihlalini önleme görevi bulunduğunun kabulü gerekir. Başka bir deyişle, hukuk devletinin bir erki olan idarenin görevi, öncelikle bireylerin kuralları ihlal etmesini bekleyip cezalandırma yoluna gitmesi değil, kurallara uygun davranma düzeyini ve alışkanlığını geliştirmek olmalıdır. Bu husus “iyi idare ilkelerinin” de bir gereğidir. Keza idarenin (Yürütmenin) iyi idare ilkeleriyle bağlı olması da hukuk devletinin bir gereğidir…”

Bu bağlamda; dava konusu yaptığımız hükümlerin Anayasaya, Uluslararası anlaşmalara, 657 sayılı Kanuna açıkça aykırı olduğu sabit olup; mevcut adaletsizliğin giderilmesi ile sosyal dengenin sağlanması ile eşitlik ilkesine uygun hareket edilmesi maksadıyla söz konusu düzenleme hükümlerinin iptali için Sendikamız Genel Merkezince Danıştay nezdinde dava açılmıştır.
 
DEĞİŞEN SADECE STATÜNÜN ADIDIR
 
4/C’den 4/B’ye geçişler yapılmış, ancak ne özlük hakları, ne nitelikleri, ne de ücretlerinde olumlu bir gelişme yaşanmamıştır. 4/C’den 4/B’ye geçirilirken öğrenim durumları ve ünvanlara göre istihdam sağlanmamıştır. Mevcut 4/B’lilerin ek ödeme oranları %70-80’lerde iken, 4/C’den geçirilenlerin oranı %20 ve ek ödemeleri 260,45 TL olarak belirlenmiştir. Ayrıca sigortalılık süresini dolduranların, mevcut 4/B’lilerden farklı olarak resen emekli edilme uygulaması devam ettirilmektedir. Kısacası değişen, maalesef sadece statülerinin adı olmuş ve esnek istihdamın zemini hazırlanmıştır.
 
Türk Büro-Sen olarak, 4/B aldatmacasını asla kabul etmiyoruz. Kurumlarda çalışma barışının korunması, 4/B kadrosuna geçirilen personelin haklarının eksiksiz verilmesi ve insan onuruna yakışır şartlarda ve ücretlerde çalışabilmesi için her platformda verdiğimiz mücadelemizi, hukuk zemininde de devam ettireceğimizi kamuoyuna saygı ile duyururuz.
 


Facebook'ta Paylaşın

Toplam resim sayısı: 1
       
Site İçi Arama
SANAL SINIF DERS SİSTEMİ
 Sanal Sınıfa Giriş İçin Tıklayın
 Dersleri Seyredemiyorsanız Mutlaka Okuyun.!
KAMPANYALARIMIZ
Bilgi
 Haber Arşivi
 Sunumlar
Afişlerimiz
Yayınlarımız
Faaliyet ve Denetim Raporları
Faaliyet Raporu (09.02.2018)
Mali Raporlar (09.02.2018)
Bağımsız Dent.Raporu (09.02.2018)

Saygı Duruşu İstiklal Marşı
İndirmek için tıklayınız.
Genel Merkez Logo


Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Cebeci / ANKARA    |    Tel: 0312 424 22 11    |    Fax: 0312 424 22 19    |    E-mail: turkburosen@turkburosen.org.tr

Copyright © 2012, TÜRK BÜRO-SEN      |